2006-2007 Eğitim-Öğretim Yılı’nı bitirdik. Yeni Müfredat artık yavaş yavaş oturmaya başladı. Öğretmenlerimiz büyük bir özveriyle kendilerini ve öğrencilerini yeni programa uyarlayabilme konusunda yoğun çalışmalar yürüttüler ve çabalarına da devam etmekteler. Yine de; Stratejik Planlama,Sınıf Yönetimi, Proje-tabanlı Eğitim, Çağdaş değerlendirme yöntemleri, Teknoloji desteğini nasıl yanımıza alacağımız en büyük sorun alanları. Bu konuda sizlere; Sertifikalı “QOMER Müfredat Akademisi” çalışmalarını önerebilirim. Okulunuza uygun plan ve programlama ile tüm öğretmen, çalışan ve idarecilere yönelik çalışmalarla 20 Ağustos sonrası yanınızda olabiliriz. Bireysel katılımlı eğitimleri farklı sorunlarda kişileri tek bir çalışmaya odaklanma sorunu yaşandığı için terk ettik. Artık okul veya grup/zümre odaklı çalışmalarla sinerji yaratmaktayız.
Dördüncü yılını 93 proje ile tamamlayan Uluslar arası Bilişimci Martı Projeleri Microsoft Türkiye ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü desteğiyle yeni yılda daha güçlü yola koyulacak gibi görünüyor. Okulların açılmasıyla başlayacak kayıtlar için bizi arayınız.
Microsoft Yenilikçi Öğretmenler Programı, Microsoft Projeler Müdürü Sayın Şeniz Ciritçinin başkanlığında MEB Eğitek işbirliğiyle ve her ilden yetişen 100 öncü öğretmenle çalışmalarına başladı. Danışmanlığını ve koordinatörlüğünü benim yaptığım program; sonbaharda “Eş-yönlendirme (Peer-Coaching)” ve Müdürlerin de dahil olduğu “Liderlik” eğitimleri ile devam edecek. Çalışmanın hedefi yeni programı teknoloji ile ustaca birleştirebilen, “Yenilikçi anlayışta öğretmenlerle yenilikçi öğrenciler yetiştirebilmek”.
28 Kasım-2 Aralık 2007 tarihleri arasında Hindistan, Lucknow’da düzenlenecek olan “Uluslararası Öğrenci Kalite Kontrol Halkaları Konvansiyonu”na katılıyoruz. Büyük bir Türk ekibi ile katılmayı planladığımız çalışmanın 2008 yılı ev sahibi Türkiye.
9 Temmuz tarihine kısa bir tatil yapacağım için bloğumdaki aksamalardan dolayı üzgünüm. Hepinize iyi bir yaz tatili diliyorum.
Dear All,
We have just completed 2006-2007 Academic Year. The new curriculums for Elementary and Secondary Turkish Schools have been adapted by educators satisfactorily. Since the program necessitates Constructivist Approach and partly PDCA Mindset, teachers had to work hard to tailor the new curriculum into their own settings and students. However; the following areas still seem as problematic areas:
Strategic Lesson planning
Class management
Project-based teaching
Contemporary measurement and evaluation (Rubrics)
Technology supported lessons
I might recommend the “Certified QOMER Curriculum Academy Program” for you.
QOMER International ICT Seagulls Projects completed the fourth year in collaboration with Microsoft Turkey and the Educational Technologies Department of the Ministry of National Education. There were 93 projects in 2007. We hope we will have more for the coming year. The registration starts on 15th September, 2007. Please call us.
Microsoft Innovative Teachers Program has started under the dynamic leadership of Microsoft Turkey PİL Manager Şeniz Ciritçi with 100 leader teachers coming from each city of Turkey. The Ministry of National Education collaborates with Microsoft in this project. The advisor and the coordinator of the program is Hayal Köksal. During the fall months those teachers who got the first step training will get the Peer-coaching and leadership trainings to start the program in their own cities. The target of the program is to train teachers who can bring technology together with the new curriculum. Thus, innovative teachers will train innovative students who are essential for the future.
We participate as a big Turkish Delegation to the International Convention on Students’ Quality Control Circles which will be held on 28 November-2 December, 2007 in Lucknow, India. The same convention will take place in Istanbul in 2008.
I wish you a very happy and fruitful summer holiday. With love and peace…
Hayal KÖKSAL