9 Ocak 2010 Cumartesi


Sevgili Dostlarım,
7 Ocak tarihinde Hindistan, Lucknow'dan beni çok duygulandıran bir ileti aldım. Elektronik mektup; 37 bin öğrencisi ve 3 bin öğretmeniyle Guinness Rekorlar Kitabına "Dünyanın en büyük okulu" olarak giren ve Barış Eğitimi uygulamalarıyla UNESCO'nun "2002 Barış Eğitimi Ödülü"nü alan City Montessori School'un kurucu başkanı Dr. Jagdish Gandhi'den geliyordu. İleri yaşına göre hala çok dinç ve geleceğe yönelik çok büyük hayalleri olan Dr. Gandhi aynı zamanda 25 dünya ülkesinin eğitimde kalite liderlerinin içinde bulunduğu "World Council for Total Quality & Excellence in Education"ın da kurucu başkanı. Bu mektubu sizlerle paylaşmak istiyorum. İzninizle, dilinin ve duygularının özgünlüğünü yitirmemek adına çeviri yapmayacak, gelen haliyle paylaşacağım. Beni çok mutlu eden satırlar, birer kanat takmama neden oldu. Ülkemde çabalarımın çok karşılık bulduğunu düşünmesem de yabancı dostlarımın böyle hissetmesi beni gerçekten duygulandırdı. Bizlerin en büyük ödülleri de işte böyle güzel satırlar... Sağlık ve sağlıcakla kalın. Yolunuz aydınlık olsun.
Hayal Köksal