28 Ocak 2011 Cuma

İYİ TATİLLER


Rüzgâr hızıyla geçen bir dönemin ardından karnelerini alan tüm genç arkadaşlarımı kutluyorum. Size gelişiminiz konusunda ayna tutan o değerlendirme kartonuna bazen kızsanız da geleceğinizi şekillendirmede önemli bir uyarıcı ya da teşvik edici olduğunu düşünmenizi diliyorum. O sizin geleceğinizi şekillendirmede bir dönem boyunca ne düzeyde başarı olduğunuzu ya da başarınızdaki düşüklüğü size söyleyen gerçek bir arkadaş. Anne ve babaların da aynı mantıkla düşünerek çocuklarını azarlayıp başkalarıyla kıyaslamayı değil; her zaman yüreklendirmeyi seçmelerini diliyorum. Karneyle gelen kaçınılmaz duygu eğer hüzünse; daha fazla güçlen(dir)meye ve çalış(tır)maya gereksinim var demektir; azarlayıp kızmaya ve hatta dayak atmaya değil. Eğer gelen neşe ve keyifse; deme gitsin ama asla tembelliğe yönelmeden...

Yapılacak şeyleri belirlediniz mi tatilde? Asla çok yük yüklemeyin kendinize... Aslında o kadar kısa gelecek ki. En iyisi bedeninizi ve ruhunuzu dinlendirin sevdiklerinizle ve yapmaktan mutlu olduğunuz işlerle. Farklı şeyler yapın hiç dönem içinde yap(a)madığınız. Anne ve babalarınıza yardım ediniz. Bol bol kitap, gazete ve dergi okuyup müzik dinleyiniz. Sinema ve tiyatroya gidip; arkadaşlarınızla buluşunuz ama asla kendinizi televizyonun karşısına veya bilgisayar ekranına esir etmeyiniz. Vücudunuzu daha fazla negatif enerjiyle doldurmaya ihtiyacınız yok. İhtiyacınız olan şey; temiz hava, bol oksijen ve olumlu düşünme yollarını, sizi rahatlatan hobileri yaşama geçirerek kendinizi yeni döneme hazırlamak.

Umuyorum ben de aynı şeyleri yapacağım. Yarın yurtdışına doğru başlayan yolculuğumun açık alanda gezmek, farklı etkinliklere katılmak, sevdiklerimi kucaklamak ve yeni dostlar edinip onlarla farklı bilgileri ve güzellikleri paylaşmakla dolu olmasını diliyorum; sağlık ve esenlik içinde tabii ki.

En güzel günlerin sizin olması dileklerimle...

Hayal Köksal