22 Ocak 2012 Pazar

İYİ TATİLLER


Değerli Öğrenciler ve öğretmenler yanlarındaki büyük destekleri idareciler ve ailelerle birlikte bir dönemi daha sonlandırdılar. Hepsine de gönüllerince bir 15 gün diliyorum.
Sınava odaklı bir eğitim sisteminde, özellikle kritik sayılan bazı sınıflarda "Tatil yapın!" demek tüm ilgili paydaşlara dalga geçiliyorumuş hissi yaratmaktadır, eminim. Bu sıralardan geçmiş bir anne ve sürekli olarak etrafımda benzer olayları gören bir eğitimci olarak bunu çok iyi biliyorum. Peki ne yapacak bu çocuklar? Anne ve babaların ve de öğretmenlerin sıkı telkin ve tembihlerinden geçtim büyük bir olasılıkla kendi vicdanları ve yürecikleri onları rahat bırakmamakta. Gözleri ekranda veya dışardaki arkadaşlarında olsa da ve hatta kendi zincirlerini kırıp onlara katılsalar da sanıyorum ki içleri pek huzurlu olamamakta. Aslında tümüyle eğlenilerek ve dersteki aklını farklı konulara yönelterek geçirilen birkaç saat çok daha verimli bir öğrenmenin sırrı. Lütfen kendinize bir zaman yönetimi çizelgesi ahzırlayın ve her gün belli bir zaman dilimini tümüyle kafanızı boşaltmaya ayırın. Bu kulaklığı takarak çılgınca müzik dinlemekle mi olur, sevilen bir filme gitmekle mi olur bilemem ama bildiğim tek şey sınav fikrinden ve ortamdan kendinizi kopartabilmeniz.
Bu tatil dönemi benim de kendime öğütlediğim şey aynı: Günümü bölümlere ayırıp dinlenme ve üretmeye daha fazla zaman ayırmak. Gelecek dönem vereceğim iki dersim için daha aktif ve yaratıcı olmam, farklı dokümanlar hazırlayabilmem adına bu benim için de şart. Geçen yıl bahar döneminde verdiğim "Şiddetsiz Eğitim" dersim yine seçmeli olarak açılıyor gelecek dönem. 3. ve 4. sınıflar için olan bu ders tüm fakülte ve bölümlere açık olacak. 40 kişilik kotası olan bu dersin işleniş günü cuma günler. 3. ve 6. saatler arası. Diğer dersim ise öğretmen adayları için zorunlu bir ders olan  "Eğitime Giriş". Sürekli değişen eğitim sistemimiz içinde gündemi izletmeye çalışacağım sevgili öğrencilerime.
11 Şubat Cumartesi günü Yıldız Teknik Üniversitesi Mezunlar Derneği tarafından Beşiktaş yerleşkesinde düzenlenen bir cumartesi toplantısında benim de konuşmam var. Tüm dostlarımızı bekliyoruz. 15-19 Şubat tarihleri arasında ise ilk kez Trabzon'da bir seminerim olacak. 20 Şubatta açılan üniversitemizle birlikte yoğun günler yine geri gelecek. Bilişimci Martılar Projesi bu sene üniversiteleri kucaklayarak gitmekte. Yalova, Bilgi ve Boğaziçi üniversiteleri derken şimdi de sırada Karadeniz Teknik Üniversietsi var.
Hepinize keyifli, sağlıklı ve mutlu bir tatil dönemi diliyorum.
Hayal KÖKSAL