12 Şubat 2011 Cumartesi

Tatil sona ererken...






Değerli Dostlarım,
Tatilin başlaması daha dün gibi... Zaman su gibi geçip giderken umarım zihinsel ve sosyal belleklerinize güzel yüklemeler yaptınız. Yararlı etkinliklere katılıp, iyi bir dinlenmenin yanında yararlı ve keyifli kitaplar okuduğunuzu umuyorum. Benim sizlerle paylaşacak çok şeyim oldu aslında. Öncelikle dokuz günlük İngiltere yolculuğumda en güzel ziyareti Kingston Üniversitesi'nde yaşadım. Lisans, yükseklisans öğrencilerinden ve öğretim üyelerinden oluşan gruba verdiğim "Bilişimci Martılar Projesi Yoluyla Uluslararası İletişimin Önemi" konulu seminer için gelen dönütlerden anladığım kadarıyla çok etkileyici oldu. 2014 yılında ICSQCC etkinliğinin evsahibi olacak Kingston'a bundan sonra zaman zaman ziyaretlerim ve ortak projelerim olacak.
Dönüşümde yaşadığım en güzel paylaşımı ise 10 Şubat günü Boğaziçi Üniversitesinde gerçekleştirilen TEDX Reset etkinliğinde yaşadım. Küratörlüğünü Ali Üstündağ'ın yaptığı bu ilginç uluslararası etkinlikte alanlarında değişimi yaratan konuşmacılar 18'er dakika içinde kendilerini veya seçtikleri konuları anlattılar. Aynı anda tüm dünyanın izlediği etkinlikte; Dr. Quantum adıyla tanınan Dr. Fred Alan Wolf, Psikiyatr Yankı Yazgan, Astrolog Hakan Kırkoğlu, Penguen dergisinden Erdil Yaşaroğlu, Atlas Dergisinden Özcan Yüksek, Sosyolog Murat Güvenç, yemek tasarımcısı Dilara Erbay, Medya Tasarım uzmanı Oğuzhan Özcan, Sualtı fotoğrafçısı Mert Gökalp, Radikal yazarı Serdar Kuzuloğlu, Elazığdan çok yaratıcı ve çalışkan bir öğretmen olan Hacı Ormanoğlu, Amerika'dan yaratıcı bir öğretmen yazar Trung Le, Gantek başkanı Ahmet Şefik öngün, Yazar Aziz Kedi ve Öğretim üyesi Fatoş Karahasan konuştu. Orta Asya'dan Transiberia'nın ve Demet Tuncer'in canlı müzik performansları gerçekten izlenmeye değerdi. Koca bir günü zengin deneyimleriyle zenginleştiren TEDX konferanslarını izlemenizi öneriyorum. Çok yararlanacaksınız.
Bu dönem vereceğim "Nonviolence in Education" dersim için ben de 24 Şubatta ders başı yapacağım. Eğitimde şiddetin yer almaması en büyük dileğimiz ancak bunun tersi durumlara o kadar sıklıkla tanık oluyor veya ilgili haberleri izliyor ve okuyoruz ki... Bu dersin hepimiz için yararlı olacağını umuyorum. Öğrenecek çok şey var.
Şu sıralar elimde "Ak Zambaklar Ülkesinde" kitabı var. Babamın 7 yaşımdayken hediye ettiği ilk kitaplardan olan bu kitabı geçenlerde farklı versiyonlarıyla D&R'da görünce dayanamayıp aldım. Her satırını çizerek okuyorum. Lütfen alıp okuyun. Finlandiya'nın PİSA sonuçlarında hep ilk sırayı almasının nedenlerini daha iyi anlayacaksınız.
Sonsuz sevgilerimle yeni dönemde başarılar diliyorum.
Hayal Köksal