26 Şubat 2011 Cumartesi

Yeni Dönem, Yeni Öğrenciler


Değerli Dostlarım,
Meslekte 36. yılıma başladım. Bir çırpıda söyleniveren ama içinde binlerce anıyı, güçlü bir birikimi ve dost zenginliğini barındıran bir sayı 36. Benim için dün gibi.
Meslekte yirmi yılı tamamlasam da emekli olsam diye yola çıkan meslektaşlarımı-bana kırılmasınlar ama-hiç anlayamadım. Her geçen yılın bana kattıklarını daha yoğun hissettikçe artık her geçen akademik dönem ayrı bir önem kazanmakta. Öğrencilerim benim en büyük enerji kaynağım, en önemli öğretmenlerim ve beni gücelleyen dostlarım. Karşılıklı öğrenmenin tadına vardınız mı, en minik öğrencilerden bile çok önemli bilgiler edindiğinizi anlıyor ve de şaşırıp kalıveriyorsunuz.O zaman bir kez daha anlıyorsunuz ki; aslında bilgelik yaşta değil.
Sözü ne kadar uzattım, değil mi? Aslında söylemeye çalıştığım şey yeni bir dersle başladığım Bahar Döneminde yeni öğrencilerimin daha ilk günden beni ne kadar mutlu edip ne kadar heyecanlandırdıkları idi. Karşımda 25 kayıtlı öğrenci beklerken 58 öğrenciyi bulmak beni çok mutlu etmişti. "Eğitimde Şiddetsizlik" içeriğiyle hazırlayıp sunacacağım bu ders ile ilgili olarak facebookta bir grubumuz (Şiddetsiz ğitim/Nonviolence in Education) ve bir de Bloğumuz var:
http://nonviolenceineducation.blogspot.com/2011/02/new-course-for-peace-nonviolence-in.html
Şiddetin bireyin yüreğinde ve beynindeki tezahurünü anlamaya çalışacak; sonra evdeki, okuldaki, iş yerindeki ve toplumdaki şiddete kayacağız. Kadına, çocuğa, engellilere ve diğer canlılara uygulanan şiddet çeşitleri ve çözüm yolları ile saygın insan yetiştirmede göstereceğimiz çabayı öğretmen adaylarıyla paylaşıyor olmak geleceğimiz adına kendi üstüme düşeni yapmak diye düşünüyorum.
Bilişimci Martılar Projesi,başlayan yeni dönemle yoğun günlerine girdi. Bu yıl üniversiteli ekiplerin çok özel çalışmalar yürüttüğünü görüp mutluluk duyuyoruz. Londra'dan Kingston Üniversitesi Qualitas Halkası tek projeyle yetinmeyip ikinci projesine başlarken (Bkz.Sol üstteki resim); Bilgi Üniversiteli gençler TOFD-Hüsnü Ayık'ta yürüyen "Engellilerin yetkilendirilmesi" çalışmasına özel bir destek vermekte. Boğaziçili gençler de "Saygınlık ve Barış" konusunda yürüyecek bir çalışmanın planlama aşamasında. Tüm halkalara başarılar diliyorum.
Son kitap çalışmam olan "Evimizdeki Okul" baskıya hazırlanıyor. Umudumuz beklenen desteğin bulunarak kitabın en kısa zamanda baskıya girmesi. Bundan sonraki kitap geçtiğimiz Nisan ayında İstanbul'da gerçekleştirdiğimiz "15th Annual Conference of Human Dignity and Humiliation Studies"in tebliğlerinin yer aldığı Konferans Kitabı olacak. Boğaziçi Üniversitesi, Barış Eğitimi Merkezi (BUPERC) ile hayata geçirilecek kitap bu konudaki eksiği kapatacak inancındayız.
Sonsuz sevgilerimle en iyi günlerin hepimizin olmasını diliyorum.
Hayal Köksal

FARKLI ÜLKELERDEN EĞİTİM PIRILTILARI:
Hindistan’ın bazı bölgelerindeki öğretmenlerin kullandığı tek yöntem olan “klasik ders anlatma ve ezber”in kaldırılması amacıyla öğretmenler hizmet içi eğitime alınıyor. The New York Times, (17 Şubat)
İngiltere’deki yeni okuma testleri anlamsız sözler içeriyor. 6 yaş grubu öğrenciler için öğrencilerin ses bilgisini öğretmeye yönelik sınav örneklerinde “zort” gibi kelimeler kullanılarak kelimeleri ezberleyip ezberlemedikleri sınanıyor. BBC (18 Şubat)
Avustralya okullarında büyük sınıflar “Body” programı içerisinde küçük sınıflara yardım ediyor. The Age (Melbourne, Australia) (21 Şubat)
Yapılan araştırmalara göre; İngiltere’deki düşük gelir düzeyindeki ailelere mensup öğrencilerin başarılı üniversitelere giremediği anlaşıldı. Bu oran 100 öğrencide 1. Telegraph (London) (21 Şubat)
Çin Başkanı Hu Jintao ülkede geleceği belirleyecek en önemli unsurun eğitimin olduğunu söyledi. Xinhuanet.com (China) (22 Şubat)
Pakistan’daki dini okullar modernleşme çabalarına direniyor. Pakistan hükümetinin Matematik, Yabancı dil ve Teknoloji derslerinde başarıyı yükseltme amacıyla okullarda modernleştirmeye destek verme önerisine dini okullar hükümetin kendi işlerine karışmamaları tepkisiyle sıcak bakmadıkları belirtildi. Inter Press Service (22 Şubat) . Ayrıca ülkedeki okullar ülkede Çin’e karşı duyulan ilgi nedeniyle Çince öğretmeye başlıyor. Xinhuanet.com (China) (22 Şubat)
İngiltere’nin en kötü okulu nasıl en iyilerden biri oldu? Ülkede performansı en düşük olarak ünlenen, Mossbourne Community Akademi, çoğunun engelli olduğu öğrencilerine uyarlanan “Engel yok!” uygulamasıyla en başarılı okullardan birine dönüştü. Telegraph (London) (23 Şubat)
Finlandiya öğrencilerin okuryazarlık durumunu ölçmeye son veriyor. OECD ülkelerine uygulanan PISA sınavında üstün başarısıyla bilinen Finlandiya bu kararıyla 65 ülkeden 19’uyla ters düştü. Helsingin Sanomat (Helsinki) (24 Şubat)
Ontario’da bir öğretmen öğrencileriyle Okuma ve Matematik derslerinde Nintendo'nun Wii Oyun sistemini eğitim materyali olarak kullanıyor. Veri toplama veya yazma etkinlikleri, spor raporları ve afiş çalışmaları için kullanılan sistem ilgi çekmekte. Barrie Advance (Ontario) (24 Şubat)
KAYNAK: ASCD Worldwide Edition SmartBrief