21 Kasım 2011 Pazartesi

Son Gelişmeler

Değerli Dostlarım,Geçtiğimiz günlerde benim için iki önemli olay vardı.
1.Uluslararası Bilişimci Martılar Projesi'nin 9. yılına başlaması ve
2. Ütopya Okulları'ndaki 5. slararası kongre.
İlkine,yani Martı Projemize kayıtlar devam ediyor. Son günlere kalmamak, sonra panik olmamak adına önemli. Her yıl benzer olayları yaşadığımız için hatırlatmak istiyorum. Bu yıl 4 ana sorun alanımız var. İşleyiş ve katılım koşullarıyla ilgili tüm bilgi www.bilisimcimartilar.com adresinde var.
Ütopya Okullarındaki Kongreye gelince. Cuma günü dersimin oluşu nedeniyle sadece Cumartesi katılabildiğim Kongrede ilk konuşmacı Sayın Prof.Dr. Tanju Gürkan idi. 21. Yüzyılın İnsan Profilini sergilemeye çalışan Gürkan "Çok Yönlü İnsan" üzerinde çokça durdu. Aklıma yıllar önce ELT alanından Eğitim bilimleri'ne geçiş yapıyorum diye kızan, söylenen hocalar geldi. İnsanın ufkunun açık olması lazım, hele ki öğretmen iseniz! Tanju Hoca öğrenilmesi gereken ana becerileri;
1.Yaşam ve Kariyer Becerileri,
2. Sorun çözme ve Yenilikçilik becerileri,
3. Bilgi ve Teknolojileri Becerileri diye üç alanda anlatmaya çalıştı.
Yaşam boyu öğrenmenin öneminin üzerinde de duran Sayın Hocamız bu kavramın temelinde bilgi okur yazarlığı olduğu tümcesiyle konuşmasını sonlandırdı.
Sayın Jonas Olssan İsveç'te çalıştığı okulda uygulanmakta olan "Personalised Learning /Bireyselleşmiş öğrenme" konusunu detaylı olarak katılımcılarla paylaştı. "Individual Study Plan" gerçekten çok hoş bir uygulama. Dersime uyarlamaya karar verdim. Her öğretmen adayının Bireysel ve Kariyer Gelişim Planı olmalı ve de bir ürün dosyası. Daha fazla bilgi almak için: www.kunshapsskolan.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Daha sonra Hollanda'dan gelen Lilian van der Bolt Nature Education / Doğa Eğitimi konusunda küçük yaş gruplarıyla neler yapılabileceğini videodan örneklerle gösterdi.
Hacettepe Üniversitesi'nden Sayın Prof.Dr.Belma Tuğrul sie gerçekten çok özel bir konuşmacıydı. Hem interaktif ve hem de görsellerin çekiciliğine kendi karizması da eklenince salonu bir saat kendine bağlamasını bildi. Çocuğun bağımsızlığını Nasıl Destekleriz? adlı sunusu çok ilginçti. Şu yorumu da:
Çocuğun bağımsızlığını geliştirmek için; bir çift kanat ve sağlam kökler lazım.
Malta'dan Sayın Peter Buttigieg, "İşe yarayan Disiplin Teknikleri" üzerinde durdu. Beş Sınıf Yönetimi Becerisini şöyle sıraladı:
1. Otorite,
2. Bilgi,
3. Bireyselleştirme,
4. Zaman yönetimi ve
5. Sabır.
Benim sunumum ise iki dönemdir vermekte olduğum "Şiddetsiz Eğitim" ve "Geleceğin Öğretmenleri" derslerinin içerik, yöntem ve projeleriyle yansımalarının paylaşılmasıydı. Yoğun ilginin olduğu oturumda sınıf belki küçüktü ama yürekler kocamandı. katılımcı arkadaşlara ve bu güzel organizasyonu yapan Ütopya Okulları kurucusu Leman Çetin Hanımefendi'ye ve ekibine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Bu 3. kez bu Kongreye katılışım ve her seferinde izlediğim değişim gerçekten etkileyici.
Sevgilerimle iyi bir akşam diliyorum.
Hayal Köksal