24 Haziran 2012 Pazar

Yaz Okulu Başlıyor...

Değerli Dostlar,
Yarın Yaz Okulu ile birlikte yeni öğretmen adayı gençlerle tanışacağım. Şu an kayıtlı 40 öğrencim var. Onlar beni ben de onları tanımak için, karşılıklı sabırsızlanıyoruz sanırım. Sıcakların arttığı şu günlerde tatil yapmak varken bu da nereden çıktı diyebilirsiniz. Size söyleyebileceğim tek şey var:  Bahar döneminin bittiği 9 Haziran tarihinden bu yana hastalıktan başım kurtulmadı desem... Yaptığım kısa süreli tatil planlarımı uygulayamadım desem, beni anlar mısınız? Ben çoğu kimsenin dediği gibi iflah olmaz bir işkoliğim sanırım. Ya da yeni dostluklar, yeni paylaşımlar ve kurulan güçlü bağlar vazgeçilmezim, kimbilir?
Boş geçen her dakikanın yaşamdan çalınmış, heba olmuş değerler olduğunu düşünürüm hep. Şu iki haftada yaptığım iki önemli iş var: iki konferans ve panel konuşmacılığıyla okuduğum 3 kitap. En beğendiğim Buket Uzuner'den "Su". Her kitabında olduğu gibi yine elimden bırakamadım. "The Art of School leadership" diğer bir cazip kitap oldu, dersimde kullanacağım. Beki Erikli'nin "Meleklerle Yaşamak" farklı bir boyuttaydı. Ahmet Ümit'in tarihi romanı ise son sayfalarında...
Yarın sizinle dersimle ilgili ilk düşüncelerimi paylaşacağım. İyi bir hafta başlar umarım hem bizler hem de tüm dünya insanları için. Savaşın kıyısına gelip gelip giden ülkeler arasında önde gidenlerdeniz sanırım. Savaşın sadece savaşanlar için değil; hem geride kalanlar ve hem de çevre için büyük yıkım olduğunu asla unutmamak gerek! En içten sevgilerimle...
Hayal KÖKSAL