21 Mart 2008 Cuma

Dünya Şiir Günü

Sevgili Dostlar bugün Dünya Şiir günü.
Duyguları ifade etmede şiir, resim, heykel ve müzik en güzel yollar. Ben de bu özel ve güzel günde size iki şiir ve resimle seslenmek istiyorum. Resimler Mutluluğun Ressamı olarak bilinen Dianne Dengel'den.
Nazım HİKMET Ressam Abidin DİNO’ya aşağıdaki dizelerle sormuş;
Sen mutluluğun resmini yapabilir misin Abidin?
İşin kolayına kaçmadan ama!
Gül yanaklı bebesini emziren melek yüzlü anneciğin resmini değil,
Ne de ak örtüde elmaların,
Ne de akvaryumda su kabarcıklarının arasında dolaşan kırmızı balığınkini..
Sen mutluluğun resmini yapabilir misin Abidin?
1961 yazı ortalarındaki Küba'nın resmini yapabilir misin?
“Çok şükür, çok şükür bugünü de gördüm."
"Ölsem gam yemem gayrı”nın resmini yapabilir misin üstad?
NAZIM HİKMET

Abidin Dino'nun yanıtı şöyle olmuş:
MUTLULUĞUN RESMİ
Kokusu buram buram tüten
Limanda simit satan çocuklar
Martıların telaşı bambaşka
İşçiler gözler yolunu.
İnebilseydin o vapurdan
Ayağında Varna’nın tozu
Yüreğinde ince bir sızı.
Mavi gözlerinde yanıp tutuşan hasretle kucaklayabilseydim seninle, bir daha.
Davullar çalsa, zurnalar söyleseydi
Bağrımıza bassaydık seni Nazım,
Yapardım mutluluğun resmini
Başında delikanlı şapkan, kolların sıvalı, kavgaya hazır
Bahriyeli adımlarla düşüp yola
Gidebilseydik Meserret Kahvesine,
İlk karşılaştığımız yere
Ve bir acı kahvemi içseydin.
Anlatsaydık o günlerden, geçmişten, gelecekten,
Ne günler biterdi, Ne geceler...
Dinerdi tüm acılar seninle
Bir düş olurdu ayrılığımız, anılarda kalan.
Ve dolaşsaydık Türkiye’yi bir baştan bir başa.
Yattığımız yerler müze olmuş,
Sürgün şehirler cennet.
İşte o zaman Nazım,
Yapardım mutluluğun resmini
Buna da ne tual yeterdi; ne boya…
ABİDİN DİNO
Bu şiiri ve resimleri aldığım iletiyi yazan Sayın S.Avşar'a ve iletiyi benimle paylaşan F.Ortaç'a en derin sevgilerimi sunuyorum.

Her gününüzün şiir kadar duygu yüklü ve güzel; resim kadar parlak renklerle dolu olması dileklerimle...

Hayal KÖKSAL