25 Kasım 2008 Salı

Başöğretmen Atatürk

Sevgili Dostlarım,
Dün günümü aydınlatan bir dolu mesaj aldım, çok mutlu oldum. Ancak öğretmenler günü (!) için yapılanların aynen anneler günü'ne gösterilen tepkiler gibi "bir günlük şov" dışına çıkması gerektiği açık. Öğretmenlerin hizmet öncesi ve hizmet içinde gereğince ve mesleğin gerektirdiğince yetiştirilmesine son derece büyük gereksinim var.
Dün katıldığım ilk tören Boğaziçi Üniversitesi'ndeydi. 11 yıldır ders verdiğim üniversitenin tarihine ve mevcut salon profiline hüzünle bakıp kurucu dekan Sayın Prof. Dr. Hikmet Sebüktekin ve şu anki dekan Sayın Prof.Dr. Ali Baykal'ın belirttiği gibi başöğretmen Atatürk ilkeleriyle öğretmen adaylarımızı yoğurmamız gerektiğini bir kez daha anladım. Çağdaş (!) ve sevgi dolu (!) yeni kuşaklar yetiştirmek için "Fikri, ilmi ve irfanı hür" öğretmenlere ve ailelere ihtiyaç var. Bunu 85 yıl önce onca olanaksızlığa rağmen bize sağlayan atalarımıza, analarımıza borçluyuz. Onlar başardılar, biz neden başaramayalım? Kendi özümüze dönüp, hiç kimseye muhtaç olmadan güzel vatanımızın verimli topraklarında modern ve organik tarımla iklim değişikliğine meydan okuyabilir, demir ağlarla örülmüş vatan toprağımızda geçmişteki muhteşem uygarlıklara yenilerinmi ekleyebiliriz; yeter ki bölünmeyelim, birbirimizi kıskanıp alaşağı etmeye, komplo teorileriyle genç dimağları zehirlemeye yeltenmeden sevgi ve aşkla ve de hızla yol alabilelim.
Dün beni çok düşündüren ve son cümlesiyle de son derece çarpıcı açılımlar yaratan bir filmi paylaşarak bugünü noktalıyorum. İyi ki gitmişim ve umarım öğrenciler dahil olmak üzere herkes de gider. Karışık bir film gibi gözükse de çizilen tablo ve verilen mesajlar çok anlamlıydı. Sayın Gani Müjde'yi, Ata Demirer'i ve emeği geçen herkesi candan kutluyor; sizleri "Mustafa"dan sonra bana kendimi "iyi hissettiren" "Osmanlı Cumhuriyeti" filmini izlemeye davet ediyorum. Sayın Semercioğlu'nun bugünkü köşe yazısının son cümlesinde yer verdiği gibi ben de manda ve yalakalık edebiyatından yana olanlara Atatürk'ün şu son derece anlamlı veciziyle seslenmek istiyorum: "Geldikleri gibi giderler!"
Gününüz aydınlık, ruhunuz dingin, yanınızdakiler içten ve gönülden, gerçek dostlarınız olsun.
Hayal