11 Kasım 2009 Çarşamba

2010 BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ DUYURUSU

OKUL MÜDÜRLERİNİN ve PROJE LİDER ÖĞRETMENLERİNİN DİKKATİNE
KALİTE ve BARIŞ EĞİTİMİ MERKEZİ (KALBE-MER)
KALİTE OKULLARI TÜRKİYE MERKEZİ
SÜREKLİ GELİŞİM DERNEĞİ ( Sü Ge Der)
Sinpaş Boğaziçi Malikaneleri, Safir 4 Blok, Daire: 17 34 460 Sarıyer, İstanbul
Tel: 0 212 341 26 01 Belgegeçer: 0 212 341 26 02 Cep: 0 532 373 84 87
hayal@hayalkoksal.com hayal@boun.edu.tr koksalhayal@gmail.com
www.hayalkoksal.com www.kaliteokullari.com
http://www.bilisimcimartilar.com/

© ULUSLARARASI 7. BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİNE DAVET
Sürekli kendini yenileyen; hedefi teknolojiyi etkin kullanarak ve de birlikte sorun çözerek imece ruhunu yaşatmak olan “Bilişim İmecesi” yedinci yılına başlıyor.
2004 yılında başlayıp günümüze değin Okul öncesi sınıflarından üniversitelere kadar 210 projeyle sadece ülkemizi değil; ABD, Hindistan ve Güney Afrika’yı da kucaklayan Uluslararası Bilişimci Martı projeleri 7. yılına başlıyor.
Bilişimci Martılar projesinin felsefesine göre; Aralık-Haziran ayları arasındaki proje sürecini tamamlayan her ekip “Başarılı bir kazanan”. Yıl boyu sürdürülen çalışmalar Blog ve/ya Web tasarımlarıyla paylaşıma ve “sürekli iyileştirme”ye açık tutuluyor. Böylece “kalite felsefesi”ne uygun olarak; karşılıklı öğrenme-öğretme zincirine yeni halkalar ekleniyor.
Yedinci yılında projemiz “2010 İstanbul Avrupa Kültür Başkenti” olgusuna uyumlu olarak “SANAT” konusuna odaklandı. Bu yılın tek bir konusu var:

“Nitelikli bireyler yetiştirmede sanat neden önemli? Sanata gereken önemi veriyor muyuz? Okulumuzda (ilçe ve/ya ilimizde) sanat eğitimi ve uygulamalarıyla ilgili sorunlar nelerdir? Nasıl çözümlenir? Uygulama ve paylaşım ama sanatın bir veya birkaç dalıyla... ve sonunda web-blog çalışmasıyla paylaşarak!”
ÖNEMLİ BİLGİ:
Sanatın dalları konusunda şöyle bir sınıflandırma yapabiliriz:
Yüzey sanatları: Tüm iki boyutlu sanat çalışmaları, yani bir eni ve bir boyu olan kağıt veya tuval üzerine, bir duvar ya da kumaş üzerine uygulanan sanatlardır. (Resim ve türleri, baskı türleri, afiş, grafik, minyatür, karikatür, fotoğraf, batik, süsleme, vb.)
Hacim sanatları: Üç boyutlu sanat çalışmalarıdır:Heykel, seramik, rölyef, vb.
Mekân sanatları: İç ve dış mekanı içine alan veya düzenleyen sanatlardır (Bahçe ve peyzaj mimarisi).
Dil sanatları: Edebiyat ve yazı türlerini kapsayan sanatlardır (Roman, hikaye, şiir, deneme, tiyatro metni, film senaryosu).
Ses sanatları: Müzik ve bütün türlerini kapsar.
Hareket sanatları: İnsanın, bedeniyle anlatım gücünü kazandırdığı sanatlardır: Bale, dans, halk oyunları, pandomim.
Dramatik sanatlar: İnsanın eyleme dönüşmüş ifadelerle kendini veya bir olayı, bir olguyu anlattığı sanatlardır: Tiyatro, opera, müzikal oyun, kukla, sinema, gölge oyunları.
(Kaynak: http://www.msxlabs.org/forum/)
Hedef Kitle: İlköğretim Sınıflarından Üniversiteye kadar tüm okullar, engelli veya üstün zekalı öğrenciler ve STK’nın yönlendirdiği gruplar.
Katılım Koşulları: Projeye katılabilmek için Kalite Okulları Merkezi “Proje Paydaşı” olmak gerekmektedir. Bu üyelik “Devlet okulları” için ücretsizdir. Eğitim kitimiz (Eğitim CD’si, İmece Halkaları Kitabı, Geçmiş yılların proje örnekleri CD’leri) arzu edilirse 100 TL karşılığında edinilebilir.
Gönüllülüğün ve istekli oluşun önemli bir ilke olduğu projede katılımcı okulların iletişim ve teknoloji kullanımı ile ilgili sorunları olmamalıdır. Her ekip elemanının e-posta adresi ve internet erişimi olmalı, okul web sitesinde projenin yer alabilmesi olanağı okul yönetiminde sağlanıyor olmalıdır. Ayrıca; bu projenin maddî bir ödülü de yoktur. İmece ruhunu kazanıp, bir soruna çözüm üretmek ve bunu “ulusal” ve “uluslararası” platformlarda paylaşarak tanınmak en büyük ödül olarak algılanmalıdır.
Uluslararası Bilişimci Martılar Projesinin Adımları:
Okul Yönetimi Düzeyinde:
Proje lideri öğretmen ve Okul yöneticilerinin projeye katılmak üzere Hayal Köksal ile iletişim kurarak “Paydaşlık Formu”nu doldurması ve/ya yenilemesi.
Okul müdürü, lider öğretmenler ve Kalbe-Mer yönetiminin Proje Protokolünü imzalaması.
Okul idaresinin, öğretmen ve öğrencilerine İmece Halkaları ve Proje yönetimi eğitimi konusunda gerekli ortam ve kolaylığı sağlaması. Bu olamıyorsa eğitim kitindeki CD’den yararlanılması.
Ekip (İmece Halkası) Düzeyinde:
Projemiz “İmece Halkaları©” anlayışıyla PUKÖ (Planla, Uygula, kontrol et, Önlem alarak uygula) döngüsü odaklı olarak yürütülür.
1. Proje konusu; ekip lider öğretmenleri, öğrenciler ve istekli velilerle birlikte belirlenir.
2. Ekip tarafından belirlenen konu hakkında mutlaka ön çalışma olarak “Kütüphane/Alan taraması” yapılır.
3. Kalite araçları kullanılarak projenin “Yol Haritası” yine tüm ekip elemanlarıyla birlikte çizilir. Sorunların ana ve kök nedenleri saptanır, çözüm için taktik ve stratejiler belirlenir.
4. Belirlenen yolun projeye başlamadan önce mutlaka Hayal Köksal tarafından onaylanması gerekmektedir. Onay almadan çalışmalarına başlayan ekipler proje dışı kalırlar. Zira; projenin stratejik planı olmaksızın projenin sağlıklı sürmesi olanaksızdır.
5. Belirlenen ve onayı alınan stratejiler doğrultusunda veri toplama ve kalite araçları kullanılır; ön ve son testler yapılır. Sorunun çözümlenmesi için uygulanan taktik ve stratejiler sonucunda ortaya çıkan iyileşmenin başarı oranı ölçülerek saptanır.
6. Konunun “Sanat” olması nedeniyle bu konuda okul içi ve dışında yapılan etkinlikler kayda geçirilir (resim veya karikatür sergisi, heykeller, müzik etkinlikleri veya paneller, kısa metrajlı filmler, vb.).
7. Sonuçlar ve yapılan tüm etkinlikler web sayfası veya Blogda paylaşıma açılır.
Değerlendirme Süreci ve Ölçütler:
2010 Bilişimci Martı Projeleri geçtiğimiz yıl olduğu gibi 3 aşamada değerlendirilecektir:
1. İLK AŞAMA: Projenin yürütücüsü kurum Kalbe-Mer tarafından gerçekleştirilen; proje eş ve jüri değerlendirmesine girecek ekiplerin belirlenmesi sürecidir. Şu ölçütler dikkate alınarak gerçekleştirilir:
a) Zamana ve kurallara uyma.
b) Proje sürecini gereğince izleme.
c) Proje paylaşım şekillerini ve dokümanların teslimini gereğince ve zamanında yapma.
d) İletişimde özenli ve dakik olma.
2. EŞ DEĞERLENDİRME: Tüm ekipler düzeylerine bağlı olarak birbirlerini değerlendirecektir. Aynı okuldan katılan ekipler sadece diğer ekipleri değerlendirebilir. 10 ölçüt 30 puan üzerinden değerlendirilecek olup tüm değerlendirmenin %60’nı kapsar.
3. JÜRİ DEĞERLENDİRMESİ: Yukarıda belirtilen ölçütler dahilinde jüri üyeleri değerlendirme yapar. Bu toplam değerlendirmenin %40’lık bölümünü oluşturur.
Örnek Projeleri ve geçen yılların tören fotoğraflarını görmek için: www.bilisimcimartilar.com adresimizi ziyaret ediniz.
2010 Projeleri için son başvuru tarihi: 20 Aralık 2009
Dr. Hayal KÖKSAL
Proje Tasarımcısı ve
Genel koordinatörü