16 Temmuz 2007 Pazartesi

Sağlığın Önemi / Importance of Health


Sevgili Dostlar,

Yoğun geçen ayların acısı çıkarcasına sıcak yaz günlerini, özellikle de son üç haftayı sağlık sorunlarıyla boğuşarak geçirdim. Aylardır özlediğim kitap, makale ve alan taraması çalışmalarıma yoğunlaşmayı amaçlarken; aldığım astım ve de diş apsesi ilaçlarının sersemletici etkisine maruz kalarak yataklara düştüm. İnsan ancak kaybedince anlarmış ya kaybedilenlerin değerini... Bende de aynı duyguları yarattı. İyileşeceğim günlerin özlemiyle işlerimi ve yazışmalarımı en aza indirgeyerek yürütmeye çalıştım. Sadece Yaz Okulumdaki derslerime düzenli gidebildim.

Bugün artık iyiyim ve kendimi çok da mutlu hissediyorum. Saatlerdir yeni tasarımlamaya çalıştığım http://www.hayalkoksal.com/ 'un içeriğiyle uğraşmaktayım. Özellikle yurt dışındaki dostlarımın bu değişikliği özlemle beklediklerini biliyorum. Çünkü web aynı zamanda İngilizce de olacak. Ayrıca 2010 Projesinin iç dinamikleri, kitaplarımın son düzeltmeleri ve yeni Bilişimci Martı Projeleri için de çalışmam gerek. Yenilikçi Öğretmenlerin 8 Eylül etkinliği de yakında kendini hatırlatmaya başlayacak. Ama yine de, ne kadar hoş bir şey insanın yapacaklarının olması. 23 senede emekli olduğumda "Emekli" lafına bile alınmıştım. Emeklilik bana göre değil! Hele hele boş oturmak hiç değil! Üretmenin, çalışmanın ve paylaşmanın keyfi hiç birşeyde yok. Seçim nedeniyle evlerinde kalıp tatilini geciktiren dostlarımı gördükçe için için şu seçim olayına da teşekkürlerimi yolluyorum. Boş kalmış evler, tenha sokaklar güzel Istanbul'uma hiç yakışmıyor doğrusu...

Sizlere hafta sonunda ziyaret ettiğimiz diş doktoru dostlarımızın Sapanca'daki evlerinin bahçesinden bir görüntü sunuyorum. Bayılacaksınız... Sonsuz sevgi ve saygılarımla herkese sağlıklı günler diliyorum.

Hayal KÖKSAL


Dear All,

After so many tiring months, I was dreaming to save some time for my books, articles and research for the early summer months. Unfortunately, my asthma and also my painful wisdom tooth did not permit me to realize my dreams. Due to heavy medication, I had to spend most of my time in bed for the last three weeks. I only left home for visiting my doctors and going to University to give my summer course.

Today, I feel better and happier. Being healthy is a wonderful gift. Another miracle is the love I have been feeling for "studying". Since my early ages, I love working. It is a hobby for me. While studying, I fly as if I am flying over the green valleys and blue oceans. My spirit flies over the miracles of the world. My last study was about the English side of this web page. I know most of my colleagues living in other countries would like to hear more about my projects and courses. from then on, this web page will be bilingual in every aspect. Tomorrow I will establish the final internal dynamics of my 2010 Istanbul Cultural Capital City Project, do the final corrections of my İmece Book's second edition and modify the 2008 ICT Seagulls Projects. I will also deal with the Innovative Teachers Program. For, the Turkey Innovative Teachers Forum will be held on 8th September at Albert Long Hall of Bogazici University. There are millions of things to do. But, as I wrote before I am very happy because of this. When I got retired after 23 years of work at state schools, I had felt terrible when I heard the word: retired! I believe I will never retire from my hobbiers. :) On 22nd July, there are the general elections in turkey. I am grateful to this, because most of my firends did not leave city early to go to the seaside. I do not feel well when I see Istanbul empty.

I would like to share one of my leatest photos with you. We visited my dentist during the weekend at sapanca, Adapazarı and loved the environment. I believe you will also admire the wonderful garden of their site. I wish you a healthy and happy week. Loves and hugs from ıstanbul, Turkey.

Hayal KÖKSAL