20 Mayıs 2008 Salı

KONVAN HAKKINDA SON BİLGİ

Değerli Dostlarım,
Bu yıl bildiğiniz gibi İstanbul, ULUSLARARASI ÖĞRENCİ İMECE HALKALARI KONVANSİYONU (11th International Convention on Students’ İmece Circles) ev sahipliği yapacak. Türkiye ile birlikte yirmi ülkenin içinde bulunduğu "Eğitimde Mükemmellik ve Toplam kalite Dünya Konseyi (WCTQEE)" ile 2002 UNESCO Barış Eğitimi Ödüllü ve 2008 Nobel Barış Ödülü adayı "City Montessori School & Degree College (CMS), Lucknow, Hindistan" işbirliğiyle Kalite ve Barış Eğitimi Merkezi (KALBE MER), ve Kalite Okulları Türkiye Merkezi tarafından Yeditepe Üniversitesi, Kayışdağı’ndaki yerleşkesinde 26-28 Ağustos 2008 tarihlerinde gerçekleştirilecek olan bu etkinlikte yurt dışından gelecek ekipler yanında yurt içinden de "Kalite Halkaları ve İmece Eğitimi" almış ekiplerin katılımını da bekliyoruz.
Bu etkinlikte dünyanın çeşitli ülkelerinden eğitimde ve farklı sektörlere ait kalite uzmanları, akademisyenler, öğretmen ve öğrenciler bizlerle olacak. Etkinliğimize destek verecek olan “Kalite” uzman ve duayenleri arasında Dünya Konseyi’nin (WCTQEE) Başkanı ve ödüllerin Okulu City Montessori’nin kurucusu Sayın Jagdish Gandhi, WCTQEE Başkan yardımcısı ve CMS kurucu Müdürü Sayın Dr. Vineeta Kamran, QCI-International’ın kurucu başkanı, WCTQEE Onursal Başkanı ve Ishikawa ödüllü Sayın Donald Dewar, Kalite okulları Merkezinin kurucusu, Türkiye Merkezimizin Onursal Başkanı ve Bonstingl Liderlik’in Başkanı Sayın Prof. John Jay Bonstingl, ABD, John. Hopkins Üniversitesi dekanı ve WCTQEE Danışmanı Sayın Prof. Dr. Syed Ali, SPIL Direktörü ve WCTQEE Singapur Genel Direktörü Sayın Dr. John Man, İngiltere Kingston Üniversitesi Rektör Yardımcısı Sayın Prof. Dr. Mary Stuart, CMS ve WCTQEE Yönetici direktörü Sayın Mr.P.C.Bihari, DHI International İngiltere Başkanı Sayın Mr. David Hutchins, WCTQEE Sri Lanka Genel Direktörü Sayın Mrs.Nelum De Silva, WCTQEE Almanya Genel Direktörü Sayın Andreas Plozenke, Güney Afrika Gençlik Gelişim Elçiliği Yöneticisi Sayın At Meyer, CMS TQM Direktörü Sayın Dheeraj Mehotra, Sayın Soroptimist Boğaziçi Kulübü Başkanı Prof.Dr.Özden Ekmekçi, Yeditepe Üniversitesi Rektör Yardımcısı Sayın Prof. Dr. Nilüfer Eyican, Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müdürü ve Yabancı Diller Eğitimi Bölüm Başkanı Sayın Prof. Dr. Ayşe Akyel, Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof.Dr.Ali Baykal ve Yeni Kuşak Köy Enstitülüleri Derneği Genel Başkanı Prof.Dr.Kemal Kocabaş olacak.
Ev sahibi şehir olarak kıtaların birleştiği yerde tüm ülkelerin ortak teması: “Nitelikli İnsan Yetiştirme Yolunda; Yurtta Barış, Dünyada Barış” olacak.
2001 yılından bu yana 800 Öğrenci Halkası yetiştirmiş ve halkaları “İMECE Halkaları” adıyla dünyaya tanıtmış bir eğitimci olarak yurt dışından gelen öğrencilerin katılacağı Öğrenci Halkalarına ülkemizdeki öğrenci ve öğretmenlerimizi de bekliyoruz. Ev sahibi bizleriz. “Birlikten Güç Doğacağı”nı ve öğrencilerimizin başarılarını tüm dünyaya göstermek için bizimle olunuz. Öğrencileriniz ve öğretmenleriniz aşağıda belirtilen alanlarda yarışmaya katılabilir. Özel bir içerik ve yöntem nedeniyle “İmece Halkası Vaka Analizi” sunumuna sadece “İmece Halkası ve/ya Kalite Halkası” eğitimi almış olan ekiplerin katılımı önerilmektedir.
YARIŞMA VE SUNUM ALANLARI
Öğrenciler için:
A : İmece Halkası Vaka Analizi Sunumu (İngilizce veya Türkçe)
B : Kolaj Yarışması
Yenilikçilik ve Teknoloji Yoluyla Kalite (Quality through Innovations and Technology)
C: Münazara (İngilizce)
Can Quality innovate Unity?
D : Poster ve Slogan Yarışması .) (İngilizce veya Türkçe)
Yurdumuzda ve Dünyada Barış Yoluyla Kaliteye erişim (Quality through Peace within the Country (Home) & in the World)
E : Drama Yarışması (İngilizce)
· Kalite herkes içindir.
. Kalite için para ön koşul değildir.
. Gelecek için Kalite önemli
(Quality is for everyone, Quality is free, Quality is for future)
Yetişkinler için:
Z : Bildiri (Ana Temaya uygun olduğunu düşündüğünüz bir konuyu sunabilirsiniz. Ancak; ön kayıt ve özet gönderimi gerekmektedir. Sunumlar İngilizce veya Türkçe yapılabilir.) (20 dak.)
Successful Teaming Process
Application of Education for a Total Quality Person (TQP)
Application of Benchmarking for Continuous Improvement (Kaizen) process
Innovative Minds: Innovative Teachers for Innovative New Generations
Future of Global Quality Leadership
Quality and Human rights Education
Peace Education for a Peaceful Universe.

KAYIT FORMLARINI ve DAHA FAZLA BİLGİ EDİNMEK İÇİN: http://www.hayalkoksal.com/en/convention.html
http://www.hayalkoksal.com/konvan.html

11th INTERNATIONAL CONVENTION on STUDENTS’ İMECE (QC) CIRCLES
İMECE HALKALARI UYGULAMA KURALLARI
A- VAKA ANALİZİ SUNUMU
1. Katılımcıların zamana uymaları ve verilen sure içinde sunumlarını hem power point (en az 10-en çok 20 sayfa) hem de sözel olarak tamamlamaları beklenmektedir.
2. Her halkaya verilen sure 20 dakikadır.
3. Bu sure içinde halka elemanlarından ve moderatörlerden beklenen:
a. Halkanın moderator tarafından tanıtılması
b. Sahnenin ve teknik ortamın hazırlanması
c. Sunumun yapılması
d. Moderatörün kapanışı yapması
e. Dinleyicilerden soru ve/ya katkıların alınması
f. Halka liderine hediye / sertifikaların verilmesi
g. Fotoğraf çekimi
4. Yukarıda belirtilen maddelerde zaman yönetimi sıkıntısı yaşanmaması için sunumların 15 dakikaya sığdırılması önerilmektedir. Bu konuda kurallara uyulması beklenmektedir.
5. 13. dakikada bir uyarı zili çalacak, 15. dakikada ise sunum bitirilecektir.
6. Son zilin çalmasıyla ekipler sunumlarını toparlamış olacaklardır.
8. Vaka sunumlarında en fazla katılımcı sayısı 10’dur.

ÖDÜLLER: Ishikawa Ödülü (I.), Deming Ödülü (2.), Juran Ödülü (3.)

B- KOLAJ YARIŞMASI
1. İşlenecek konu yarışma başlangıcında verilecek ama genelde üstte belirtilen konuları kapsayacaktır.
2. Her okulu sadece İKİ öğrenci temsil edebilir.
3. Verilen süre toplam İKİ SAAT’tir.
4. Verilen konu başlığı altında katılımcılar sadece bir kolaj sunabilirler.
5. Katılımcılar projelerini yaratıcı ve yenilikçi hale getirme konusunda istedikleri malzemeyi kullanmakta serbesttir.
6. Yarışma salonunda tercihe göre katılımcı ekiplere 4X3 ayaklık beyaz veya siyah karton verilecek; sergileme yerleri gösterilecektir.
7. Değerlendirme ölçütleri; yaratıcılık, yenilikçilik, temizlik ve konunun doğru yorumlanması olacaktır.
ÖDÜLLER: Best Collage Trophy, First Runners Up Trophy, Second Runners Up Trophy

C- MÜNAZARA
1. Her ekip 2 konuşmacı tarafından temsil edilecektir. Bir konuşmacı destekleyen diğeri de karşı çıkan tarafta olacaktır.
2. Her konuşmacı kendi görüşünü 3 dakika içinde sunmak durumundadır.
3. İki buçuk dakikada uyarı zili çalar. Verilen sürenin sonunda da ikinci zil ile konuşma sonlanır.
4. 3 dakika sınırını aşan konuşmacının puanı düşürülür.
5. Her konuşmacıdan sonra dinleyicileri de içinde alan 2 dakika süreli bir canlı paylaşım bölümü olacaktır.
6. Değerlendirme ölçütleri: içerik, diksiyon, ifade gücü ve fikrini ortaya koyup savunabilme olacaktır.
ÖDÜLLER: Best Speaker For the Motion, Best Speaker Against The Motion, Best Debating Team & Runners' Up Trophy (FOUR PRIZES)
D- POSTER ve SLOGAN YARIŞMASI
1. Her ekipte İKİ öğrenci olacaktır.
2. Katılımcılar konuyu sloganın da yer aldığı çekici bir poster olarak tam bir imece ruhuyla, birlikte hazırlayacaklardır.
3. Verilecek süre İKİ SAAT’tir.
4. Katılımcılar poster hazırlamak için gerekli olacak boya ve fırçalarını beraberlerinde getirmelidirler.
5. Katılımcılara 100X70 cm ayaklık karton ve sunum yeri sağlanacaktır.
6. Değerlendirme ölçütleri: Yaratıcılık, temizlik, özgün oluş ve ana temanın yorumlanış tarzı olacaktır.
7. Sergilemeden sonra posterler organize edenler tarafından saklanacak ve gerektiğinde sadece paylaşım ve tanıtım amaçlı olarak sergilenecektir.

ÖDÜLLER: Best Poster & Slogan Trophy, First Runners Up Trophy, Second Runners Up Trophy
E- DRAMA YARIŞMASI
1. Her halkada en az BEŞ, en fazla ON kişi olabilir.
2. Her halkaya sahneyi düzenleme için 5, sunma için de 15 DAKİKA verilecektir.
3. Katılımcıların minimum sayıda sufle ve destek alması önerilir.
4. Halka elemanlarının verilen süreye sadık kalması gerekmektedir.
5. Dekorun hazırlanması ve kostümlerin getirilmesi katılımcılara aittir.
6. Organizatörler el ve yaka mikrofonlarını sağlarlar.
7. Değerlendirme ölçütleri: Yenilikçilik, rol gücü, özgünlük ve düzgün ve akıcı konuşmadır.

ÖDÜLLER: Best Team Performance, First Runners Up Team, Second Runners Up Team, Best Performance (MALE), Best Performance (FEMALE)
Z- BİLDİRİ SUNUMU
1. Bildirilerin ön kaydı için; 100 kelimelik yazarın öz geçmişi ve 250 kelimelik Özet ile birlikte başvuruda bulununuz. Bildiri göndermek için son gün: 27 Haziran 2008.
2. Bildirilerin uzunluğu tablo ve istatistikler de dahil olmak üzere en fazla 8 sayfa olmalıdır.
3. Kullanılacak kağıt ölçüsü;A-4, 1,5 satır aralık ve 12 font Arial’dir. MS Word formatındaki dosya e-posta ile bildirilerin son gönderilme tarihi: 15 Temmuz 2008 tarihidir. Konvan kaydı esnasında da bir lazer çıktısı yetkililere teslim edilmelidir.
3. Bildiriler; hayal@hayalkoksal.com adresine gönderilmeli, sunumun bir lazer çıktısı ile CD’ye kaydedilmiş Word dosyası Konvan’ın ilk gününde organizasyon komitesine teslim edilmelidir.
5. Her konuşmacıya verilen sunum süresi 15 dakikadır.
ÖDÜLLER: Her katılımcıya sunum sonrasında bir sunum sertifikası ve şilt verilecektir.

TÜM KATILIMCILAR İÇİN ÖNEMLİ NOT:
1.Vaka analizi sunumları için yaş sınırı yoktur. Bildiri sunumları ise sadece yetişkinler içindir.
2.B, C, D ve E alanlarındaki yarışmalara sadece 7-12. sınıflar arasındaki öğrenciler katılabilir.
3. Her okul/ekip her alanda aynı ekiple yarışmak zorunda değildir.
4. Yarışmalara aynı gün ve saatte katılacak ekipler farklı elemanlar içermelidir.
5. Tüm yarışma ve sunumlar İngilizce/Türkçe veya sadece İngilizce olacaktır.


KAYIT FORMU- 1 (http://www.hayalkoksal.com/konvan.html) Online olarak yapılacaktır.

KATILIM ÜCRETİ
Katılım ücreti iki ana gruba ayrılmaktadır:
1. Kişi başı 250 YTL olup 3 gece kalacak yer, konvansiyon boyunca yemek, çay-kahve, konferans çantası, Boğaz Turu ve Sertifika içeren grup.
2.a-Kişi başı 100 YTL olup sadece oturumları izleme, konferans çantası, çay-kahve ve Sertifika içeren grup.
2.b- Kişi başı 50 YTL “KALİTE OKULLARI MERKEZİ” paydaşları için geçerli olan; “Oturumları izleme, konferans çantası, çay-kahve ve Sertifika” içeren gruptur.

ÖDEME YÖNTEMİ: BANKA TRANSFERİ-->
Katılım ücreti; Şekerbank, İstanbul Gümüş suyu Şubesi aşağıda belirtilen hesaba yatırılacaktır.
“HAYAL KÖKSAL İST-ICSQCC”, YTL Hesabı:20154416
IBAN: TR 35 0005 9020 1057 5020 1544 16

Daha sonra banka dekontuna okul ve katılımcı(ların) ismini yazıp kayıt formu ile birlikte: 0 212 341 26 02 numaraya fakslamayı unutmayınız. Teşekkür ederiz.

SON TARİHLER:
27 HAZİRAN: Kayıt ve ödeme için son gün / Vaka sunumu ve Bildiri özetleri son gün.
15 TEMMUZ: Bildiri ve Vaka sunumlarının tamamını gönderme için son gün.
2 AĞUSTOS: Seyahat ve Otel detayları bildirme son gün

11. ICSQCC-İSTANBUL, KONVANSİYON SONRASI TUR PROGRAMI*
1. TUR: İSTANBUL TURU / 1Gün (29Ağustos 2008)
2. TURLAR:
2- A KAPADOKYA TURU/ 2 GECE – 3 GÜN (30-31 Ağustos-1 Eylül 2008)
2- B İNANÇ VE KÜLTÜR TURU/ 3 GECE – 4 GÜN (30 Ağustos-2 Eylül 2008)
2-C BÜYÜK TUR / İZMİR – KUŞADASI - KAPADOKYA TURU / 4 GECE – 5 GÜN (30 Ağustos-3 Eylül 2008)
* ÖNEMLİ NOT: Yeditepe Üniversitesi yurtlarının zaman kısıtlı olması nedeniyle kalacak yeriniz ve turlar konusundaki programlamanıza özen göstermenizi öneririz. Arzu eden katılımcılar Zübeyde Hanım Öğretmenevi’nde ayırtılan yerlerde kalabilirler.
KAYIT İÇİN: hayal@hayalkoksal.com aservetk@gmail.com Faks: +90 212 341 26 02
Hepinize mutlu günler, verimli çalışmalar diliyorum. Yanda gördüğünüz destek kuruluşlara teşekkür ediyor; daha çok destekle daha güzel paylaşımlar yapabileceğimizi vurgulamak istiyorum. Yurdun dört bir yanında İmece Halkaları ile çalışma yapmakta olan tüm devlet okulu öğrencilerimizi İstanbulda 4 gün ağırlamak ve onların da bu etkinliğe katılımlarını sağlamak için destek kuruluşlara gereksinim var. Bilginize derken sevgilerimi sunuyorum.
Dr.Hayal KÖKSAL