9 Temmuz 2010 Cuma

Tatilde okunacaklar...


Sevgili Dostlarım,
Tatilde yapılacak en güzel şeylerden biridir OKUMAK!. İster evin huzurlu ortamında, ister deniz kenarında, isterseniz de yolculukta... Yapılacak en iyi iş: okumak! Geçtiğimiz haftasonu çok değerli bir beyefendi ile tanıştım: Sayın Dr. Sedat Ongan. İleri yaşına rağmen genç kalmış yüreği ve aklı ile gençleri çoğu konuda cebinden çıkartan ama en çok da eğitim ve özellikle bireyin gelişimi üzerine yaptıklarıyla özel olan bu değerli bilim insanını tanımaktan büyük onur duydum. Ablası rahmetli felsefe öğretmeni Hidayet Ongan'ın yazdığı "Talebeye Muaşeret Bilgisi" adlı kitaptan yola çıkarak oluşturulan "YAŞAMAYI ÖĞRENMEK" başlıklı kitabı öğrenciler ve herkes için bir vakıf yoluyla yeniden güncellemiş toplumun gelişimi için ücretsiz dağıtıma açmış. Yukarıda kapağını gördüğünüz kitabı isteme adresi:
Dr. Sedat Ongan
Ergenekon mah., Poyraz Sok., No:11 34 373 Şişli İstanbul
Tel: 0 212 234 52 36 ve e-posta adresi: sedatongan@hotmail.com
Kitabı ücretsiz olarak dağıtmaktan büyük mutluluk duyan sevgili Dr. Ongan'a kolay gelsin diyor, kutluyorum.
Bu kitap başucumda zaman zaman farklı bölümlerini okumaktan keyif aldığım bir kaynak oldu.
Onun yanında George Orwell'ın "1984" adlı kitabı, İlhan selçuk'un "Japon Gülü", Sayın Doğan Cüceloğlu'nun "Onlar Benim Kahramanlarım" adlı eseri ve hafıza üzerine keyifle okumakta olduğum "Gözlüğümü Nerede Bıraktım?" ruh halime ve yüreğimin yönlendirmesine göre elime aldığım kitaplar. Hepsini birden okumaya çalışıyorum, anlayacağınız! Biraz ondan, biraz bundan... Bir de çok keyifle okuduğum iki nadide şiir kitabı var ki elimde; tadını anlatmam olanaksız! 65 yaşında şiir yazmaya başlayan ve deneyimlerini, umutlarını, duygu ve düşüncelerini harmanlayarak müthiş bir dille kağıda döken sevgili Neriman Ertunç hanımefendinin "Geç Gelen İlham Perisi" ve "Her telden tek elden şiirler" kitapları. 75 yaşında tanıdığım bu değerli şairimizin yüreği yıllarca ışımaya devam etsin.
Şimdi okumak kadar, yazmak zamanı da! Elimde "Empati" adını vereceğim bir derleme kitap var. Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği, Bilişimci Martılarımla Boğaziçi Üniversitesi, SCED Bölümü öğrencilerimin ortak amaç için hazırladıkları öykülerden oluşan_engellilerle engelsizleri bir potada buluşturmayı, empati kurmayı hedefleyen bir kitap. Çok keyifli gidiyor. Umuyorum ki sonbaharda elinizde olacak.
Diğer bir kitap ise yurdum insanının ruhundan, son zamanlarda yerleştiğine inandığım ve asrın vebası gibi olan bir moda akımı_"ötekileştirme" kavramını silmeyi amaçlayan bir barış kitabı. İnsan Onurunun yüceltilmesi ve küçümsenmenin önlenmesi amaçlı! Human Dignity & Humiliation Studies grubumdaki dostlarımın öneri ve yüreklendirmesi ile başlayan bir çalışma.
Bence artık tamamlanan "Köy Enstitüleri Felsefesinin genç Öğretmen Adaylarına Aktarımı Proje"min 30 imece grubu çalışmasının kitaplaşması üzerine çalıştığım başka bir yazma denemesi.
Bu yaz yapılacak şey yine çok. Önemli olan o motivasyonu bulup bilgisayarın başına geçebilmek. Neyse ki şu aralar havalar buna fazlasıyla olanak veriyor, çoğumuzun çok hoşuna gitmese de...
Sizlere yürekten sevgilerimi gönderiyor; herşey gönlünüzce olsun diyorum.
Hayal KÖKSAL