24 Temmuz 2010 Cumartesi

Yazın getirdikleri


Değerli Dostlarım,
Bu hafta ICNC tarafından İstanbul'da düzenlenecek olan 2 günlük bir çatışma yönetimi seminerine katılacağım. İnanıyorum ki farklı ülkeden gelen diğer 16 arkadaşımla birlikte bu konuda çok şey öğreneceğiz. 26-27 Temmuz günlerim kapalı ama serin bir mekânda verimli bir şekilde geçecek. Bu beni mutlu ediyor.
7. Uluslararası Bilişimci martılar projeleri ve değerlendirmeleri sona erdi, sonuçlar bir önceki yazımda açıklandı. Üç tanesi Hindistan'dan olmak üzere 24 ekip çok verimli çalışarak çok güzel projeler ortaya koydu. 2 Ekim 2010 tarihinde Sarıyer'de Sarıyer Belediyesi ve Kent Kosneyi'nin katkılarıyla gerçekleştirilecek olan Ödül Töreni'nin detayları belirir belirmez tüm ekip liderleriyle paylaşılacak. Üstün çalışmaları için başta Bilişimci martı öğrencilerimi, lider öğretmenlerimi ve idarecilerimi kutluyorum. Bir Bilişim Projesinin, özellikle de arkasında dev bir bilişim firmasının olmadığı bir projenin yedinci yılını tamamlanması gerçekten hoş. Bu konuda en önemli etkenin gerçekten adanmış olan Martı koordinatörlerim olduğuna inanıyorum. Bir başka unsur da projenin her yıl kendini yenilemesi sanırım.Bu arada geçen yıl www.bilisimcimartilar.com web sayfamızın Türkiye Bilişim Derneğince düzenlenen Bilişim Yıldızları yarışmasında, "e-Eğitim" dalında Türkiye 2.si olduğunu unutmamak gerekiyor; hem de Bakanlık web sayfalarının ardından...
Sevgili dostlar, sayfalarımı izleyenler engelli dernekleriyle yakınen çalıştığımı bilirler. Özellikle Türkiye Omurilik felçlileri Derneği (TOFD); sadece gerekli tıbbî
yardım ve malzeme sağlamadan öte gençlerin sosyal ve eğitimsel gelişimleri açısından da çok destek veren yanıyla her zaman beğenimi kazanan sivil toplum kuruluşlarından. Sevgili Ramazan Baş Beyefendi, değerli annesi Fatma Hanımefendi ve sevgili ekibi öylesine candan bir çalışma içindeler ki... Kendilerini gönülden kutluyorum. İşte TOFD yine, bu seneki Martı projelerimizin önemli ekiplerinden biri oldu. Hem yanlarına engelsiz okul öğrenci ve öğretmenlerini çekerek empatiyi geliştirmeye odaklandılar hem de iki omurilik felçlisi gencimiz_Yusuf ve Serkan_ web tasarımı, blog ve grafik konusunda gerçekten harikalar yarattı. "Empati" projesinin ardından şu an elimde ilginç bir kitap var: Projeleri esnasında onların ve benim Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim fakültesi son sınıf öğrencilerimin hazırladıkları 50 gerçek yaşam öyküsünden oluşan bir kitap! Tasarımı ve düzeltilmesi ile uğraşmakta olduğum bu kitabın tamamlandığında gerçekten çok ses getireceğine inanıyorum. Öykülerin dili diyor ki; "Engellilerden önce engelsizlerin eğitimi ve farkındalığı çok daha önemli!".
Size serin yaz günleri diliyorum. Bu kadar boğucu bir İstanbul gününden sonra sizlere en iyi temennim bu oldu, kusura bakmayın! Sizleri seviyor ve iyi günler diliyorum.
Hayal KÖKSAL