19 Mart 2007 Pazartesi

BİGG-İSTANBUL PROJESİ


Sayın İstanbul aşığı dostlarım,

Bugün sizlere güzel İstanbulumuzun tarihi, mimari ve kültürel değerleri konusunda planlamasınını ve pilot çalışmalarını yaptığımız bir projemizden bahsedeceğim.Projenin ismi;"Bilişim İmecesi: Geçmişten Geleceğe İstanbul" yani kısaca "Bigg-İst".

Avrupa Birliği'ne sunulan "2010 Istanbul Avrupa Kültür Baskenti Projeleri" kitapçığı içinde 41 numaralı proje olarak yer alan bu çalışma, geçtiğimiz eğitim-öğretim yılında bazı okullarda pilot çalışma olarak yürütüldü ve güzel dönütler alındı. İlköğretim birinci kademeden üniversiteye kadar genis bir kesimi kapsayan projede hedef; İstanbul'un mimarî, tarihî ve kültürel degerlerine sahip çıkmak, korumak ve sorunlarını çözerek güzelleştirmek.Tabii ki tanıtım yanı da çok önemli.O farkındalığı edindikten sonra da bir liste üzerinden seçilen tarihi eserler geçmiş ve şimdi zaman dilimlerinde incelenip taranmakta, mevcut sorunlarına çözüm getirdikten sonra da 100 yil sonra ne olurduyu projeksiyonlama. Yapılan çalışma ayrıca "Konuşan bir İstanbul Haritası"nda paylaşıma açılacak ve İstanbul şarkılarından tutun, kostümleri, edebiyatı, resim ve fotoğrafları, el sanatları, eğlence hayatı (direklerarası vbg), mutfağı ve yolları'na kadar farklı kültürel yönlerle de zenginleştirilecek. Ayrıca diğer bir adım da Avrupa Kültür Başkenti adayı olan diğer üç ilin de; Macaristan-Pecs, Almanya-Essen, Yunanistan-Selanik benzer projeleri yürütecek olması.
Bu konuda siz İstanbul severlerin desteği ve işbirliğine gereksinimimiz var. Daha detaylı bilgi almak isteyenler beni telefonla arayabilir ya da mail atabilirler. Kurumlara gelip detaylı bir açıklama yapabiliriz. Web sayfalarımızın adresleri şimdiden belli ama henüz doldurulmadı. Açılınca haberiniz olacak. Bu konuya gereken önemi verecek duyarlılıkta olduğunuzu biliyor, hepinizi güneşli bir günde selamlamaktan mutluluk duyuyorum.

Hayal Köksal