11 Haziran 2007 Pazartesi

Hüzünlü bir hafta başlangıcı...

Değerli Dostlar,
Kayıplarla başlayan bir haftanın hüznünü yaşıyoruz. Doğu ve güneydoğuda yaşanmakta olan ateş-kan ve keder üçlüsünü 1990'dan başlayarak üç yıl boyunca Şırnak'ta yaşamış biri olarak o kadar iyi tanıyorum ki... Hele siz acılarla kavrulurken ülkenin farklı yörelerinde ilginin eğlence ve keyif üzerine odaklandığını gördüğünüzde yaşadığınız kırgınlığı ve moral bozukluğunu... Kelimelerle anlatmanın olanaksız olduğu böylesi duyguların bundan böyle tüm yurttaşlarımızdan ırak olmasını diliyor, güzel Türkiyem üzerinde oynanmakta olan kirli oyunların artık sona ermesini istiyorum. Doğal olarak jeo-politik açıdan dünyanın incisi konumunda olan bir ülkede yaşamanın zor olduğunu kabul ediyor ama yüzyıllardır bu topraklar üstünde kardeşçe yaşamış kırklı mozaiğin (!) yeniden doğal uyumuna dönmesi yolunda herkesin elbirliğiyle hareket etmesini arzu ediyorum. İnanıyorum ki; birlikten güç doğar. Ve yine inanıyorum ki; kimse bu vahşete duyarsız kalamaz!


Bilişimci Martı ekiplerimizden dönütler almaya devam ediyorum. Büyük bir keyifle okuduğum yazılarınız için çok teşekkür ediyorum. Edirne'den, U.Kaygusuz arkadaşımdan gelen bir iletiyi sizlerle paylaşmak istiyorum:


"...Biz Meriç grubu olarak bu proje kapsamında yer almaktan gerçekten çok mutluyuz. Bu bize çok büyük tecrübe oldu. Bir dahaki yıl aldığımız bu tecrübe ile çok güzel proje yapacağımıza inanıyorum.Tek dil değil bir kaç dilde yayın yapacağız. Zaten bu yıl o yüzden kaybettiğimizi düşünüyoruz (Aslında dediğiniz gibi kazanan-kaybeden yok, herkes kendi çapında kazandı:-). Ama benim için bu yeterli olmadı. Bence bir dahaki yıl daha fazla çalışıp daha iyi olacağız Hayal Hanım. Bundan hiç kimsenin kuşkusu olmasın. Video ya hemen hemen tüm töreni çektim. Şu an bilgisayara kaydederken sizin konuşmalarınız kulağımda: Engelli öğrencilerti de içimize alacağız. Aslında baştan vardı, yine onu alacağız. Artı bence bu proje amacına ulaştı size bir kez daha teşekkür ediyorum. İyi geceler ve iyi çalışmalar. "


Önümüzdeki yıl çalışmalarını bu yıl daha erken başlatacağımızı ve tüm illerdeki devlet okullarımızı projemize dahil edeceğimizi umuyorum.


Bundan sonraki adımlarımız "Yenilikçi Öğretmenler Programı" ile ilgili olacak. Dört grupla 100 öğretmen arkadaşımıza verdiğimiz eğitimin ikinci ayağının son düzeltmeleri için 18-22 Haziran tarihlerinde bir çalışma yapacak, sonrasında da eylül ayı başında bir paylaşım gününü de onlarla gerçekleştireceğiz. Yenilikçi Öğretmen arkadaşlarımız bizimle teması kesmesinler lütfen. Yeni ilköğretim programlarını, planlamadan uygulamaya; değerlendirmeden paylaşıma kadar tüm eğitimsel adımlarda çağdaş yaklaşımlarla ve teknoloji desteğiyle hayata geçirmeyi amaçlayan bu çalışma 21.3.2007 tarihinde imzalanan bir protokolle MEB/Eğitek ve Microsoft Türkiye tarafından hayata geçirilmektedir.


Sevgili Tülay Çellek dostumun web sitesinde yer alan yazımı aşağıdaki adresten okuyabilirsiniz. Yazıma o güzel ve eğitici sayfasında yer vermek isteyen sevgili Tülay hanım'a çalışmalarında sonsuz başarılar diliyorum.
YENİ PROGRAMDA ETKİNLİK ODAKLILIK
Dr. Hayal KÖKSAL
http://www.tulaycellek.com/tulay/eser1.asp?id=1002
http://www.tulaycellek.com


Tüm güzelliklerin sizlerle olmasını ama duyarlı halkımızın özümüze yönelik tehdit ve tehlikelerde daha da duyarlı olmasını ve birlik ruhu içinde hareket etmesini diliyorum. İyi günler...


Hayal KÖKSAL