3 Eylül 2007 Pazartesi

Yeni Bir Yaş Daha...


Sevgili Dostlar,

Dün yeni bir yaşa daha girdim. Her ne kadar bayan olarak yaşımızdan hele hele 50'li yaşlardan söz etmeyi sevmesek de yaşamın gerçeklerinden kaçış yok. Her yaşın kişiye sağladığı değer o kadar fazla ki; yaşanmış o yılları yaşanmamış saymak ya da onlardan korkmak büyük haksızlık! Evet dün 51 yaşımı tamamladım. Annem gibi hep bir yıl önden gitmeyi sanırım ben de seviyorum. Dün 52 dedikçe uyardı dostlarımdan bazıları. Son derece samimi ve içten bir toplantıydı. Umarım öyle de bir yıl olur benim için; hep sevdiklerimle ve dostlarımla beraber yaşanan...

Bu hafta okullar için önemli bir hafta. Salonlar, koridorlar öğretmenlerin ayak sesleriyle yine bir başka anlam ve şevk kazanıyor. Yazın sessizliğinden sonra eğitimci tınılarını özlemiş olmalılar. Hele üç hafta sonra okullar yeniden okul olmanın zevkini yaşamaya başlayacaklar. Seminerler ve dönem hazırlıklarıyla öğrencilerinizin yaşamlarına dokunacağınızı ve aydınlık yarınların liderlerini yetiştireceğinizi hiç unutmayınız değerli öğretmen arkadaşlarım. Korku yerine sevgi kültürünün tohumlarını ekeceğinizi, okul-aile-toplum birlikteliğini uyumlayacağınızi bu arada kendinizi de geliştirmeyi ihmal etmeyeceğinizi biliyor ve bu yolculukta mutluluklar diliyorum.

Bu dönem Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim fakültesindeki "Eğitime Giriş" dersimle 60 öğretmen adayı gencimizi daha kucaklamaya hazırlanıyorum. Her dönem derslerimde mutlaka birşeyler değişir. Yöntemim gereksinim ve gelişmeler karşısında değişime uğrar, konular http://www.meb.gov.tr/ deki değişikliklere bağlı olarak güncelleşir ve öğrencilerimin "eğitim"e olan ilgisini arttırabilme yolunda eğlenceli olacağını umduğum çeşitlemeler eklenir. bu yıl da yine öyle olacak. Öğrencilerimin geçmiş dönem bu dersi okuyan arkadaşlarına sorduklarında aldıkları yanıtlar bu yıl yapacaklarımızla kesinlikle aynı olmayacak. Bizler öğretmen olarak "Değişim Yöneticileri"yiz. Hızla değişen dünyamıza ayak uydurmak adına _Bonstingl'ın söylediği gibi_"Esneklik ve uyum"un "Oyunun adı" alduğunu unutmamamız gerekiyor. Tabii ki ilkelerimizden ödün vermeden!

Değerli dostlarım bu ay "Microsoft Yenilikçi Öğretmen Programı"nın uzantısı olan "Forum" ile ilgili yoğun çalışmalarımız olacak. 29 Eylül'deki çalışmanın ardından "Eş Yönlendirme ve Liderlik" eğitimlerimiz ve "Dünya Forumu" çalışmalarımız gelecek.

Bir başka çalışma "2008 Bilişimci Martı" Projeleriyle ilgili olacak. Aramıza yeni katılacak ve de geçen yıldan bu yana bizlerle olan halka lideri öğretmenlerimizin benimle acilen temasa geçmesi gerekiyor.

2010 İstanbul Avrupa Kültür Başkenti Projemiz de ciddi ciddi başlıyor. İlgilenen öğretmen ve müdür arkadaşlarımın konuyla ilgili olarak beni aramalarını rica ediyorum.

Bu üç yoğun proje ve dersim tüm dönemimi yine yoğun yaşanır hale getirecek. Ne güzel! Çalışmak ve hala vatanıma milletime hayırlı olabilecek işler yapmak ne hoş! Umarım daha uzun süre sağlık ve huzur içinde bunları yapabilme gücüm olur. Tabii ki siz sevgili dostlarımın desteğiyle. Herşeyin gönlünce olmasını diliyor; yeni yaşımda gerek telefondaki sıcak sesleri, gerekse içten satırlarıyla yanımda olan tüm dostlarımı da sevgiyle kucaklıyorum. İyi ki varsınız ve benimlesiniz...

Hayal KÖKSAL