23 Mart 2009 Pazartesi

Yeni Haftaya Başlarken...



Değerli Dostlarım,
Yeni bir haftaya başladık. Son günü ülkemizin kaderini kısmen etkileyecek önemli bir olaya ayıracağız. Vatandaş olarak seçmenlik görevimizi yapmak üzere sandık başlarına gidecek ve yerel yöneticilerimizi seçeceğiz. Dürüst, saygın ve etik kurallara uygun bir seçim süreci diliyorum.
Dün Ağrı, Diyadin'de çalışmakta olan ve yaratıcılığı, yenilikçiliği ve öğrencilerine iyi örnek oluşuyla çok takdir ettiğimiz arkadaşım Nilüfer yine güzel bir olaya imza attı. Kemik kanseri olan öğrencisini Erzurum'dan Çapa Tıp Fakültesi'ne sevk ettirerek onunla birlikte İstanbul'a gelen genç arkadaşım, giderken de öğrencilerine değişik ve eğitici neler götürebileceği konusunda kafa yoruyordu (Sağdaki resim). Bir Köy Enstitülü büyüğümüz, değerli ressam Nevzat Özbey'in kıcı olan Nilüfer'e başarılarının devamını diliyor ve "öğretmenlik aşkın hiç bitmsin" diyorum.
Dün Ata'mızın manevi kızı Sabiha Gökçen'in ölüm yıldönümüydü. Bu özel günü farklı bir yöntemle anan ve kutlayan Google yöneticilerine teşekkür ediyorum.
Bir başka haberi de Hürriyet Gazetesinden okudum ve gerçekten çok üzüldüm: Engellilere Engel Koyan Okullar! Engelli öğrencilerin Yetkilendirilmesi ve özgüven konusunda bir yıldan bu yana yürüttüğüm projeme destek alabileceğimi düşündüğüm okulların ismini gazetede gördüğümde şok oldum. Yabancı dile ve düşünen-sorgulayan öğrenci yetiştirmeye verdikelri destekle tanınan bu okulların ismini tabii ki vermeyeceğim ama bu konuda özellikle bu kararı alan yöneticilerini çok kınadığımı belirtmeden geçemeyeceğim. Neden olarak; "Gerekli Altyapıya sahip olmadıkları"nı mazeret olarak beyan eden bu okullar da gerekli altyapıyı kuramıyorlarsa devlet okullarımız ve engellileri istihdam eden kuruluşlar ne yapsın!!!! Bu gerçekten de bir "AYRIMCILIK SKANDALI".
Yarın ilk işim Engelli projesi yürütmekte olan Sevgili Vezneciler İşitme Engelliler İlköğretim Okulu'na gitmek olacak. Onların yanında olduğumuzu, desteklediğimizi bir kez daha gösterebilmek adına, bizlerden aslında farklı ve aşağıda olmadıklarını onlara hissettirmek adına ve klültürümüzdeki "İmece" adına...
Engellerimiz anlayışımızda olmasın, diğerleri nasıl olsa atlatılır diyerek bu haftanın ilk yazısına nokta koyuyorum.
Sevgi, saygı ve tolearns pusulanız olsun.
Hayal KÖKSAL