15 Mayıs 2007 Salı

Çanakkale BT Sempozyumu

Değerli Dostlar,
Güzelim Çanakkale Boğazı'nı tam tepeden gören Uygulama Oteli'nden hepinize sevgiler sunuyorum. Yarın başlayacak olan 1. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu'na katılmak için geldiğimiz bu güzel ve şirin şehrimizde altı Bilişimci Martı ekibi bizi karşıladı. Küçük bir toplantının ardından gittiğimiz Onsekiz Mart Üniversitesi, Süleyman Demirel Konferans Salonu'nda standimizi kurduk ve yarın için hazırlıklarımızı tamamladık. İki bildirim var yarın için sunulacak; İkisi de BİLİŞİM ile ilgili:
1.Uluslararası Bilişimci Martı Projesi ile Yenilikçi Öğrenciler Yetiştirmek.
2. Teknoloji Destekli 2010 İstanbul Avrupa Kültür Başkenti Projesi: BİGG-İST
Geçenlerde elime geçen bir katılım belgesi beni çok etkiledi. İlk kez 1995 yılında yurt dışına çıkmış, Birmigham'da "6. IFIP Dünya Kongresi"nde bir bildiri sunmuştum. Başlığı; "Reducing the Resistance of Teachers to Innovations /Öğretmenlerin yeniliklere olan direncini azaltmak" idi. Ne ilginç! 12 yıl sonra ben bu konuda Microsoft'un uluslararası bir programı olan "Yenilikçi Öğretmenler Programı"nın yerelleştirilmesi, kendi yapımıza uyarlanıp eğitiminin verilmesi konusunda danışmanlık ve koordinatörlük yapmaktaydım. 100 Yenilikçi Öğretmenin eğitiminin ardından "Yenilikçi Okul-Yenilikçi Öğretmen-Yenilikçi Öğrenci" kavramlarını yeni müfredatla ilişkilendirerek vermekteyim. Geçen koca 12 yıllık süre de çözüm yolu değişmemiş: Hizmet-içi eğitime verilecek önem. Bunu yeni müfredatın tanıtılması ve başlangıcında da ihmal ettik. Şimdi ceremesini hem öğretmenler ve hem de öğrencilerle aileleri çekmekte. Ne olur; bir değişim öncesi ön hazırlıkları, stratejik plan ve alt yapı çalışmalarını zamanında ve gerektiğince yapsak! Bu herhalde bize özgü bir tarz. Önce çalakalem başlamak, sonra da sonucunu almadan, bırakıverip başka bir modele yönelmek. Hem de bunu kendi değerlerimize, hedeflerimize uyarlamadan yapmaktan dolayı bir türlü kendi yaratıcılığımızın verimini ve ışıltısını farkedememek!!!
Neyse... Yarın başlayacak etkinlik konusunda http://bots.comu.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz. Çok dolu ve verimli olması beklenen bir program yapan organizasyon komitesine teşekkür ediyor; sıcak bir Çanakkale gününden sevgiler sunuyorum.
Hayal KÖKSAL