3 Mayıs 2007 Perşembe

Rize'den sonra Yalova...

Değerli Dostlar,
Son derece yoğun ve yorucu günler yaşamaktayız! Bir yanda siyasi ortamdaki gerginlik ve toplumda gözlenen, yaşanan tedirginlik; öte yandan eğitim öğretim sürecinin en hareketli ve yoğun günleri...
Rize-Çayeli Hizmetiçi Eğitim Merkezi'nde 24 öğretmenle yürüttüğümüz Yenilikçi Öğretmen Programı tamamlandı. Yeni dostlar edinmenin; bilginin, hedeflerin paylaşımı ile yaşanan güçlü duyguların ardından bugün Yeditepe Üniversitesi, Eğitim fakültesinde "Eğitimde Kalite" dersimde yapılan iki sunumun çarpıcılığı ile yine duygulu bir gün yaşadım. Bu hafta Bahar tatili olması nedeniyle Boğaziçi Üniversitesindeki derslerim yoktu ama inanıyorum ki; dinlenmenin yanısıra ödev ve projelerine odaklanmışlardı. Onlara iyi bir hafta diliyorum. Öğrencilerinize verdiğiniz hiçbir yönlendirme karşılıksız kalmıyor; aksine katlanarak topluma yansıyor. Bugün "motivasyon" ve "değerlendirmenin çağdaş yöntemleri" konuları tartışmaya açıldı ve yeni müfredattaki önemleri masaya yatırıldı. Öğrencilerimin çeşitli okullarad anket ve mülakatlarla gerçekleştirdikleri bu çalışmaların sonuçlarını kısa bir süre sonra sizlerle paylaşıma açacağım.
Yarın son Yenilikçi Öğretmen grubunu yetiştirmek üzere yine Yalova'ya hareket edeceğiz. Microsoft ve MEB-Eğitek işbirliğiyle gerçekleştirilmekte olan bu seminerde bu kez 30 öğretmenimizle birlikte olacak ve proje-tabanlı eğitimin yeni müfredattaki yeri ve önemini, teknolojiyi de yanımıza alarak güzel bir beş gün geçireceğiz. 16-18 Mayıs traihleri arasında Çanakkale 18 Mart Üniversitesi'ndeki "1. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunda olacağız. 2 bildiriyle katılacağımız etkinlikte bizlerle olmak isterseniz; http://bots.comu.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz. Bildiri konularım; Bilisimci Martı projeleri ve 2010 İstanbul Kültür Başkenti Bilişim İmecesi projemiz.
Sağlık ve mutlulukla kalın der; vatandaşlık görevlerinizi yerine getirmeyi unutmayınız hatırlatmasıyla sevgilerimi sunarım.
Hayal KÖKSAL