31 Ağustos 2007 Cuma

Oylat'tan Sevgilerle...


Sevgili Dostlar,
Bugün kâğıt üstünde de olsa yaz aylarından sonuncusunun son günü. Meteorolojiden aldığımız bilgiye göre; önümüzdeki günler önce kavurucu sıcak dalgası, sonrasında da özlemle beklediğimiz yağmura gebe. Bu gel-gitlerde deniz sonrası rahatlamayı güzel bir kaplıca sefası ile bitirmek istedim. Yıllar sonra yine Oylat Güven Oteldeyim. İnegöl'e 17 km uzaklıkta, yeşiller içinde huzur dolu kaplıca kenti Oylat, şelalesi ve bir yıl öncesi açılan 500 m. uzunluktaki Turcave (Mağara) ile yerli turistlerin uğrak yerlerinde biri. Kaplıca turizmi açısından aslında daha fazla yol kaydedebilmesini beklediğim bu güzel belde yerli ürünlerin satıldığı küçük ama şirin pazarıyla da ilgi beklemekte.


Yazmanın ve okumanın kuş sesleri eşliğinde keyif kazandığı 'Çardakaltı'nda edindiğim dostlarla keyifli iki gün geçirecek, sonra da sevgili İstanbul'umun zorlu koşturmacasına döneceğim. Burada okuduğum iki kitaptan biri Sayın Tınaz Titiz'in "Okulda Yeni Eğitim" adlı eseri. İlgimi çeken satırlardan bir ikisini hemen sizle paylaşayım:


"...Öğretmenlik başta olmak üzere eğitim sınıfı bugüne kadar hakkında hiç konuşulamayacak alanlardan birisi olarak geldi...", "... zihinsel soykırım...", "...Eğitim kendini farketme sürecidir...", "Kişinin kendi ihtiyaçalrına karşılık gelmeyen hiçbir şey öğrenilemez...", "öğrenmek kişinin asli görevidir...".

Sayın Titiz'in kalemine ve yüreğine sağlık diyor bu kitabı okumanızı öneriyorum.


Huzur dolu, sağlıklı günler dilerim.


Hayal KÖKSAL