23 Kasım 2007 Cuma

Bu haftanın Haberleri

Değerli Öğretmen Arkadaşlarımın özel günlerini kutlayarak başlıyor; yılın her gününün onlar için özel olmasını, özel kılınmasını diliyorum. Diğer bir arzum da; daha çok gencimizin "öğretmen olma aşkı" ile tercihlerinin ilk sırasına "Eğitim fakülteleri"ni yazma dürtüsü ile dolması. Ne zaman ki "öğretmenlik" Cumhuriyetin ilk yıllarında olduğu gibi saygın ve onurlu yerini bir kez daha kazanır; işte ancak o zaman itibariyle bu ülke yeni kurtarıcılar arayışına girmeyecek demektir. Artık "Hiç olmazsa bir öğretmen olsun!" deme zamanı geçmiştir. Öğretmenlerin gerçek birer model olarak lider yetiştirme zamanıdır.

Bilişimci Martı projemize üç yıldır katılan değerli bir Sivil Toplum kuruluşu; Türkiye Eğitim gönüllüleri dün yine genel müdürleri Nurdan hanımefendinin liderliğindeki ekiple bu yılın 17 martı Halkası başvurusunu yaptı. TEGV ile çalışmaktan büyük bir mutluluk ve onur duyduğumuzu ifade etmek istiyorum. Halka gönüllüleri ve elemanlarına başarılar diliyorum.
22 Kasım Dünya Felsefe toplantısı Marmara otelindeki etkinliğiyle özellikle genç filozofların ilgi odağı oldu. Düşünen kuşaklar yetiştirme yolunda felsefeye gereken önemin verilmesi gereğine inanıyorum.

22-23 Kasım günleri İtalyan konsolosluğu'nda yapılan "Beyoğlu'nun Dünü, Bugünü, yarını Sempozyumu"nun bugünkü son oturumuna katılabildim ve ilk beş oturumda çok şey kaybettiğimi anladım. Büyük bir keyifle Oktay Ekinci'nin yönetiminde Prof.Dr. Sercan Özgencil Yıldırım ile "Bugünden Sonra Beyoğlu"nu, Dr.Doğan Hasol ile de "İstanbulun geleceğinde Beyoğlu" konuşmasını izledim. İstanbul adına yapılacak o kadar çok şey var ki! Boş vaktini ne yapacağını bilmeden geçirenlerin bu konuya ilgi göstermelerini öneriyorum.

Sonsuz sevgi ve saygılarımla iyi bir haftasonu diliyorum. Beni sorarsanız Pazartesi günü Hindistan yollarına düşecek bir ekibi olan biri olarak hayli yoğun ve heyecanlıyım doğrusu...


Hayal Köksal