11 Kasım 2007 Pazar

Karla Buluşma

Değerli Dostlar,
Bu hafta sonu Uludağ'da beyaz bir dostla sürpriz bir buluşma yaşadık. Bursa'da yağmurla başlayan gün, tepelere çıktıkta yerini güçlü bir kar yağışına ve zaman zaman da tipiye bıraktı. Resim bugünün öğle saatlerini göstermede. Umarım beklenenden önce yağan kar; susuz günlerden kurtulma yolunda hepimiz için güzel bir muştu olur.

26 Kasımda Hindistan yolculuğumuz yaklaştıkça içimizi büyük bir heyecan sarmakta. Beş bildiri sunacak olan Türk ekibinin oradaki en ilgi çeken gruplardan biri olacağından eminim. Bu yılın ayrıcalıklı yanı da; gelecek yılın konvansiyon bayrağını devralma töreni olacak. Hindistan'daki törenlerin haşmetini bilenler bunun da farklı bir deneyim olacağını kolaylıkla tahmin edebilirler.

Bilişimci Martı başvuruları Türkiye'deki ekipler için sona erdi. Yurt dışı katılımları ay sonuna kadar sürecek.

Bu hafta Boğaziçi Üniversitesinde bir "İlk Yardım Eğitimi" var. Cuma günü de Köyün Atölyeleri olan Köy Enstitülerinin Atatürk'ün ışığını dört bir yana yaymaları ile ilgili bir çalışmamız var. Yarınki dersimde öğrenci halkalarım eğitim kurumları bazında üç konu sunacaklar:

1. Sınavların öğrenciler üzerindeki etkileri,

2.Ezberci eğitim ve yansımaları,

3. Zorunlu eğitim ve sonrası...

Daha eğitim fakültesi birinci sınıfından böyle konuları tüm ana ve kök nedenleriyle irdeleyen ve çözüm yolları arayan geleceğin öğretmenleriyle ne kadar büyük bir atılım yapacak Türkiye, düşünebiliyor musunuz? Ben sunum kalitesini gördükçe heyecan duyuyor ve onlarla övünüyorum.

İyi bir hafta dileklerimle...

Hayal KÖKSAL

,