4 Kasım 2007 Pazar

Son Kitabım: SÜREKLİ ÖĞRENEN 'BEN'


Değerli Dostlarım,
Dün Tüyap Kitap Fuarı'ndaki Yeni Kuşak Köy Enstitülüleri Derneği'nin standinde son kitabımı imzaladım. Beni bu güzel günümde yalnız bırakmayan dostlarıma ve özellikle de kitabın basımında büyük desteğini aldığım sayın başkanım Prof.Dr.Seçkin Dindar'a sonsuz sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

Kitabımın adı: İçimdeki Çocukla SÜREKLİ ÖĞRENEN 'BEN'...
Amacı: Yeni İlköğretim programında öğrencilere kazandırılmak istenen değerlerin çocuklara hitap eden bir dille verilmeye çalışılması ve son bölümde de anne ve babalara yeni programda düşen görevlerin paylaşılması. Yeni Müfredatın en başından beri işin içinde olan ve QOMER Müfredat Eğitimi programını geliştiren ve öğretmenlere sunan bir eğitimci olarak öğrenci ve aile ayaklarında da büyük belirsizliklerin yaşanmakta olduğunu izlemekteyim. Topluma katkı sağlayabilecekse bana ne mutlu derken kitabın arka yüzündeki satırlarımı sizlerle paylaşmak istiyorum:
“...Herkesin hür ve kardeşçe yaşadığı, eşit koşulların ayrımsız uygulandığı bir dünya yaratmak ülkün ise; onu “ben” yerine “biz” yaklaşımıyla, kardeşçe elele vererek kurabiliriz ancak. Gelişim bayrağını, çağdaşlık yolculuğunda özgür beyinlerimizle açar, sonsuz sevgi, saygı ve tolerans ile “imece halkaları” kurarız barışa odaklı bu cennet topraklar üstünde...”
“Eğitimci” olarak yolculuğum İzmir Eğitim Enstitüsü’nü bitirdiğim 1976 yılından beri kesintisiz olarak sürmekte. Vazgeçemediğim ve çok sevdiğim bir deneyim bu, benim için. 1992 yılından bu yana ise çalışmalarımın özünde “Kalite insanı yetiştirmek” ideali yatıyor. Öğretmen ve idareciler için yazdığım kitaplardan sonra aile ve de özellikle çocuklara yönelik, “sürekli iyileştirme” farkındalığı veren bir çalışma yapmak istedim. Nedeni ise; bireyi küçük yaştan itibaren “yakalamak”, yaşam boyu öğrenen yapmaya yönlendirebilmekti. Aynı hedefi paylaşan “Yeni İlköğretim Programı”nı anne ve babalara tanıtan bir bölüm ile çocukların okuyacakları “kalite” odaklı bölümleri aynı kaynakta harmanladım; böyle bir çalışma ortaya çıktı. Umarım yararlı olur. Sonsuz sevgi ve saygılarımla...

Kitabın ilk baskısının geliri Sürekli Gelişim Derneği'ne bağışlanmıştır. Kitabın fiyatı 15.00 YTL olup toplu alımlarda kitap ücreti 12.50 YTL'ye düşmektedir. Kargo ücreti fiyatlara dahildir. Banka Hesap numarası: Garanti bankası, İstanbul Boğaziçi Üniversitesi Şubesi, Hesap no: 303 / 666 20 20.

Sağlık, mutluluk ve başarı dolu, İyi bir hafta diliyorum.
Dr.Hayal KÖKSAL