6 Temmuz 2008 Pazar

5. Uluslararası Bilişimci Martı Projeleri Sonuçlandı

Değerli Dostlar,
Beşinci yılını tamamlayan Uluslararası Kalbemer Bilişimci Martı Projelerinin Eş değerlendirmelerinin ardından Jüri değerlendirmesi de sonuçlandı. Bu yıl tüm ekiplerin de Katılım Belgesi ile yetinemeyecek kadar güzel ve başarılı çalışmalar ortaya koymaları bizleri son derece mutlu etti.
66 proje ekibinin neredeyse yarısının, sürdürdükleri çalışmalarını, web tasarımını hayata geçirme güçlüğü ve ders yoğunluğu nedenleriyle, bu seneki çalışmalarını sonlandıramamaları bizi her ne kadar üzdüyse de; 37 projeden 13 projenin "BAŞARI", 24 projenin de hem diğer ekipler ve hem de değerli jüri üyelerimizce "ÜSTÜN BAŞARI" ödülüne değer bulunması bizi kıvandırdı. Bazı projelerin 2. yılını yürütüyor olması, prejelerin sınıflar arasında dikey iletişimi güçlü kıldığının bir belirtkesi. Projelerin her yıl daha yaratıcı ve ilginç web sayfalarına yerleşiyor olması da öğrenci ve öğretmenlerimizin teknoloji kullanımında gösterdikleri gelişimin kanıtı. Sorun saptamayı, o soruna çözüm bulmayı, imece ruhunu, zamanı yönetmeyi ve teknolojiyi gereğince ve etkin kullanmayı öğrenen tüm öğrencilerimizle gurur duyuyoruz.
Bu arada iki "Üstün Başarılı" üniversite ekibimizden Ege Üniversitesi ekibine de "Prof.Dr.Ümit Serdaroğlu Özel ödülü" nün verilmesine karar verildi. Kendilerini ve bu işe 4 yıl öncesinden gönül veren sevgili dostum Jale Bintaş Hoca'yı kutluyorum. Ayrıca "Köy Enstitüleri" projelerinin ikinci yılını başarıyla tamamlayan Boğaziçili gençlere de bu konuya gönül verdikleri için şükranlarımı sunuyorum. Eğitim tarihimizdeki en güzel ve en verimli model olan "Köy Enstitüleri"nin "yaparak yaşayarak öğrenme felsefesi"ni gelecekteki öğrencilerine de aktaracaklarından kuşkum yok.
Bu ödüller, İstanbul'a gelebilen ekiplere, 28 Ağustos 2008 akşamı, Yeditepe Üniversitesi'nin Kayışdağı yerleşkesinde gerçekleştirilecek olan "11. Uluslararası Öğrenci İmece Halkaları konvanı"nın Ödül Töreni esnasında tüm yabancı ve yerli konuklar önünde verilecek. Gelemeyenler ise; kendi il veya okulları içerisinde düzenlenen törenlerde bu güzel çalışmanın sonucunu eylül ayı içinde bizlerin de katılımıyla arkadaşlarıyla paylaşacaklar.
Bilişimci Martı çalışmalarının beşinci yılı sona ererken; her yıl kendini yenileyen, uluslararası bir çalışmada yer alma cesaretini ve özgüvenini gösteren ve de projelerine sonuna kadar emek veren tüm değerli öğrencilerimi ve onları destekleyen başta anne, baba, öğretmen ve okul yöneticileri olmak üzere tüm danışman ve yol göstericilere sonsuz teşekkürü borç biliyorum. İyi ki varsınız, ve de yavrularımızın gelecekteki liderliğine el veriyorsunuz. Sonuçlar için http://www.bilisimcimartilar.com/ adresimizi ziyaret etmenizi diliyorum.
2008-2009 Eğitim-Öğretim yılı için Bilişimci Martı kayıtları 1 Kasım 2008'de. :)
Sonsuz sevgi ve saygılarımla başarı dileklerimi ve kutlamalarımı yineliyorum.
Dr. Hayal KÖKSAL