22 Temmuz 2008 Salı

Yazınız Boş Geçmesin...

Değerli Dostlarım,
Yaz tatili hepimizin dört gözle beklediği ama başlayınca da büyük bir boşluğun içinde kendimizi kaybedip sonuçta da planladığımız çoğu şeyi yapamadan pişmanlıkla sonlandırdığı bir süreç. Bilmem bu düşünceme katılıyor musunuz ama ben son yıllarda_belki de yaşımın etkisiyle_ tatil sürelerimi kısaltarak yoğun çalışma aralarına serpiştirmeyi yeğliyorum. Yani bir şey yapamadan hayıflanarak geçirilmiş 15-30-45 günlük tatiller yerine verimli, dolu dolu haftasonu tatilleri benim için çok daha iyi. İşte yine böyle bir yaz döneminde günlerimi 11. Konvansiyon, gelecek yıl derslerimin planlamaları, kızımızla ilgili bazı programlamalar ve aile büyüklerine ayrılan zaman dilimleri ile geçiriyorum.
Hoşlandığım gruplardan Pink Martini konseri veya bir tekne gezisi ya da havuzbaşındaki bir yazlık sinemada bir film izlemek benim şu yoğun dönemimde beni son derece rahatlatan, mutlu eden olaylar; minik ama anlamlı etkinlikler. Bugün Hatay'dan gelen bir sevgili öğretmen arkadaşımın ziyareti bile yazıma büyük anlamlar yükleyen olaylardan biri. Bu arada eski öğrencilerimden gelen mailler ve telefonlar da ruhumu ısıtan olayların başında geliyor. işte iki tanesi:

"Merhaba Hocam,
Ben B.K.S... Sizden Boğaziçi Üniversitesinde TKY dersleri almıştım. Simdi dönü baktığımda yaptığı en iyi şey buymuş diyorum. O kadar çok faydasını gördüm ki!!!Sizin web sayfanıza tesadüfen rastladım ve sizin gibi bir insandan ders alabildiğim icin ne kadar şanslı olduğumu bir kez daha anladım. Ben İstanbul'dayım. E-mail adesim bu, telefon numaram da vereyim. Her türlü konuda yardıma ihtiyacınız olduğunda beni arayın, elimden geleni yapmak isterim.
Saygılarımla...
BKS"

"Siz kara göklerin yıldızları,
Işıtın yurdumuzu sabaha kadar!
Ama düşe kalka,ama yiğit,ama umutlu...
Alın benim gönlümden de o kadar!
Ve onlar, yıldızlar gibi gözleri ışıl ışıl yananlar,
Oyuncak için değil, Kağıt kalem kitap için ağlayanlar..
Hayal Hocam, iyi ki sizin gibi bir öğretmenim var..!! S.Ö."

İşte bu satırlar benim var olan enerjimin kaynağı. Biz eğitimciler bu satırları almadan da bu kutsal görevi yerine getirmek üzere gönüllü olup and içmişiz ama bu satırları okumak var ya... İnsanı mest edip işlere dört elle sarılmayı ve geleceğe umutla bakmayı sağlayan işte esas yüreklendiriciler bunlar!

Sevgili gençler, iyi ki varsınız ve yüreğinizdeki her duyguyu, tüm güzellikleri paylaşmaya hazırsınız. Sizleri çok seviyor ve güzel ülkemin geleceği adına sizlere çook güveniyorum. Sağlık ve esenlikle kalın.

Hayal KÖKSAL