29 Nisan 2007 Pazar

Çayeli'nden öteye...

Değerli Arkadaşlarım,
Maviyle yeşilin buluştuğu güzel Rize'den sevgiler, selamlar. Katılmayı çok istediğim bir etkinlikte bulunamasam da; Rize'nin Çayeli ilçesindeki Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü'nde 23 değerli öğretmen arkadaşımla tanışmaktan ve onlarla verimli bir eğitim yapmaktan da mutluyum. Birlikte öğreneceğimiz ve öğretmeyi umduğumuz çok şey var. Çağdaş yaklaşımların derslerimize yansıtılması, vizyoner öğrenciler yetiştirilmesi yolunda güzel bir adım olan Yenilikçi Öğretmenler Programı'nın üçüncüsünde 44 proje daha ortaya çıkaracağız. Katlanarak süren çalışmaların yaz sonunda zengin bir kataloğa ve kitaba dönüşeceği düşüncesi bile hepimizin içini titretmeye yetiyor. Mersin'den Yalova'ya ve şimdi de Rize'ye taşınan bilgiler, yakılan ateşler kısa bir süre sonra yurdun her iline ve ilçesine bir çağlayan gibi yayılacak. Öğrenmeyi öğrenen, düşünme becerileri gelişen, sorgulayan ve sorunlarının ayırdına varıp onları el birliğiyle çözmeye çalışan yeni kuşaklarla geri kalacak bir ülke olmadığına inanıyorum. Ezbercilikten ve "sürü" yönlendirimiyle hareket etmenin zamanı çoktan geçti. Bu inançtaki sınıf ve alan öğretmenleriyle tanışmaktan ve birlikte üretmekten son derece büyük bir keyif almaktayım.
Resimde gördüğünüz sahne bundan böyle bilgisayar başında 4 gün daha sürecek. Sunumlarla ve eğlenceli paylaşımlarla sürecek etkinlik 2 gün aradan sonra son adımı olan Yalova'da bitecek. Herşeyin gönlünüzce olmasını diliyor; İstanbul'daki dostlarıma güzel bir paylaşım günü diliyorum.
Hayal KÖKSAL