19 Aralık 2007 Çarşamba

Koç İlköğretim'de 2010 Toplantısı

Değerli Dostlarım,
Dün çok güzel iki etkinlik yaşadık. Birincisi VKV Koç Özel İlköğretim Okulu'nda dönem başında başlayan 2010 İstanbul Avrupa Kültür Başkenti Projemiz; BİGG-İST ile ilgili çalışmaların eğitim ve paylaşım semineriydi. Veli, öğretmen ve öğrenci paylaşımının gerçekleştiği etkinlikte öğrencilerin projeye karşı ilgileri gerçekten heyecan vericiydi. İdareci ve öğretmen arkadaşlarımızın gönülden desteği , ailelerin işbirliğiyle çok güzel projelerin ortaya çıkacağından eminiz. Hepsine kolay gelsin diyoruz.
İkinci etkinlik ise Boğaziçi Üniversitesi, Albert Long Hall'de gerçekleştirilen bir açılış töreniydi. Bir yılı aşkın bir süredir açma hazırlıkları içinde olduğumuz B.Ü. Barış Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi (BUPERC) 1 Eylül 2007 tarihinde YÖK tarafından onaylanıp Resmi gazetede duyurulduktan sonra toplumla ilk paylaşım gününü yaşamış oldu. Tüm arkadaşlarımıza barış, uyum ve uzlaşı yolunda başarılar diliyorum. Geçtiğimiz günlerde Hindistan, Lucknow'daki City Montessori School bünyesinde UK, Kingston Business School da "Peace Education Centre" açmış, birlikte Hindistana gittiğimiz BUPERC kurucularından ve Yönetim Kurulu üyesi Nur Mardin arkadaşımız ile söz konusu kurum ile daha yakın işbirliğine girme konusunda ilk adımlar atılmıştı. Bir başka işbirliği ise NY Columbia Üniversitesi ile yakın ilişkideki Human Dignity and Humuliation studies ile. Bu kurumun 2010 yılındaki Yıllık Toplantısının ev sahibi onuru bana ait. Bu konuda güçlü işbirlikleri yaşayacağımızdan eminim.
Yarın Cumhuriyet Gazetesinde Hindistan ile ilgili bir eğitim yazı dizisi başlıyor. Sevgili figen Atalay'ın güçlü kaleminden "İncredible India" hakkında ilginç haberler okuyacağımızdan eminim. Sizlerin de bu yazı dizisini okumasını öneriyorum.
Yarın Bayram. Her ne kadar çocukluğumuzun bayramlarını özlesek de günümüzdekileri karalamak yerine yavrularımıza benzer duyguları yaşatmanın bir annelik-babalık görevi olduğunu düşünüyorum. Kesinlikle "kanlı" görüntülerin değil ama; paylaşımın, komşuya desteğin, lokmamızı gereksinim sahipleriyle paylaşmanın ve büyüklerimizi aramanın güçlü ve gerekli duygular olduğunu onlara öğretmemiz gerekiyor. Ailenin birlikte olduğu dört gün hem dinlenme ve hem de paylaşma için iyi bir fırsat olacak, yeni bir yıla girmenin arifesinde...
Bayram sonrası beş gün Erzurum'dayız. Bu arada 24 Aralık pazartesi günü de dönemin son dersini yapacağız. Herşey bir arada... Yaşam da bu değil mi zaten? Hepinize sonsuz sevgi ve saygılarımı sunuyorum değerli arkadaşlarım. Sağlık ve sağlıcakla kalınız.
Hayal KÖKSAL