10 Aralık 2007 Pazartesi

Köy Enstitüleri Sunusu

Değerli Arkadaşlar,
Bugün yine Boğaziçi Üniversitesinden çok değerli iki grup öğrencim imece Halkaları ile "Köy Enstitüleri" ve "Montessori Sistemi" ile ilgili olmak üzere iki sunum gerçekleştirdiler. Köy Enstitüleri çalışmasında Yeni kuşak köy Enstitülüleri Derneği İstanbul şubesi kurucularından Mehmet Sazak ve Onur Gürkan hocalarımızdan yardım alan öğrencilerimiz sunuları sonrasında soru-cevap kısmında hem yanıt verdiler ve hem de Onur Hocanın desteğinden yararlandılar. Genç öğretmen adaylarını Köy Enstitüleri felsefesi ile tanıştırmayı amaçlayan proje 3 yıldan bu yana devam etmekte. Bu konuda farklı eğitim fakülteelriyle de işbirliği yapmak ve İmece Halkalarının çalışma sonuçlarını paylaşmak istiyoruz.

Yarın sabah Rize'deyim. Cumartesi akşamına kadar Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsünde gerçekleştirilecek olan 2. adım yenilikçi Öğretmenler Programında Kılavuz Yenilikçi Öğretmenleri, Yenilikçi Müdürleriyle buluşturacak; ortak çalışma yaptırarak okullarının Mesleki Gelişim Planlamasını gerçekleştirme konusunda eğitim vereceğim. Microsoft Türkiye ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü işbirliğiyle yürütülen 30 saatlik eğitim sonrasında kendi okulları, ilçe ve illerinde benzer çalışmaları başlatacak olan Yenilikçi öğretmen ve müdürlerimize başarılar diliyor, kolay gelsin diyorum.

Bilişimci Martılar cuma günkü eğitim sonrasında çalışmalarına hızla koyuldular. 60 Martı halkasının yer aldığı çalışma 1 Hazirana kadar sürecek.

Hepinize iyi bir hafta diliyorum.

Hayal KÖKSAL