24 Nisan 2007 Salı

Bir şundan, bir bundan...




Değerli Dostlarım,


Bugün Dünya Ticaret Merkezi Fuar Alanı'nda düzenlenen 2007 Eğitim Günleri'ne katıldık. Kasım ayında ABD'de Dünya yenilikçi Öğretmenler Forumu'nda ikinci olan Nimet Atabek arkadaşımızın ödül töreninin de yer aldığı Eğitim Fuarında bulunmak güzeldi. Daha planlı bir organizasyonla, daha erken duyurularının başlaması gerektiğini düşündüğüm etkinlikte ödül alan arkadaşımızı bir kez daha kutluyor, başarılarının devamını diliyorum.
Bugün sizlere Konya Mustafa Necati İlköçğretim Okulu öğrencilerinin yazdığı öykülerden oluşan bir eseri tanıtmak istiyorum. "Karların ilk Aşkı" ismiyle yayımlanan kitabı Mersin Yenilikçi Öğretmenler Programı'na katılan son derece yenilikçi ve sevgi dolu Serdar Öğretmenim bana hediye etti. Bir solukta bitirdiğim kitap için okul müdürü Sayın Mustafa Arıcı şöyle yazmış: "İnsan, edebiyat ve mülkiyet sevdasına düşünce cennetini, masumiyetini yani aşkı kaybetti. Kaybettiğini yine aynı yerde, çocuklukta bulabilir". Kitabı edinmek için; bilgi@mustafanecati.net adresine yazabilir veya 0 332 241 31 34 numaralı telefonu arayabilirsiniz.
Bir başka paylaşımım da; 60 yaşını hayli geçmiş ama tarzı, tavrıyla; konuşması ve yol göstericiliğiyle; yetiştirdiği çocukları ve torunlarının niteliğiyle göz kamaştıran bir aile dostum, bir ablamın "Okuma-Yazma kursu"nda yazmış olduğu şiir olacak. Yıllarca okur-yazar olmadığını anlayamadığımız bu muhterem hanımefendiye uzun ömür diliyor, şiirlerini ileride bir kitapta görmek isteğimi de paylaşmak istiyorum:
BU ŞİİR ATAM İÇİN;
Atam yaşadığın yeri gördüm.
"Atam nerede?" diye sordum.
Duvarda bir resmin vardı.
Acı acı gülüyordun.
Sen herşeyi biliyordun.
Yurdu düşmandan kurtardın. Cumhuriyeti sen kurdun.
Türkiye'ye kanat gerdin.
İleri gitmekti derdin.
Yüz yıl sonrasını gördün.
"Türkler çalışkandır.", derdin.
Bu millet nasıl unutsun.
Canını vatana verdin.
S.D.Akbulut, 2007
Sağlıkla ve mutlulukla kalın.
Hayal KÖKSAL