1 Nisan 2007 Pazar

Mersin'den Sevgiler...

Değerli arkadaşlar,

Bu hafta sonu sizlere güzel Mersin'imizden yazıyorum. Beş gün sürecek bir hizmet-içi eğitim programı nedeniyle Mersin Hizmet-içi Eğitim Enstitüsü'nde Adıyaman, Kahraman Maraş, Hatay, Gaziantep, Konya, Şırnak, Mersin, Antalya, Şanlı urfa, Siirt, Batman, Osmaniye, Karaman ve Mardin'den gelen alan ve sınıf öğretmeni arkadaşlarımızla birlikteyiz.
Geçtiğimiz yıl iki pilot uygulamasını İstanbul Beşiktaş ilçesindeki öğretmenlerimizle gerçekleştirdiğimiz "Microsoft Yenilikçi Öğretmenler Programı"; Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü ve Microsoft Türkiye yetkililerince imzalanan bir protokolle (21.3.2007 Tarih ve 4666 Sayı) hayata geçiriliyor. Dört grup halinde 100 öğretmenin katılacağı ilk sene, 30 saat yoğun eğitim ve sonrasında "süpervizyon" alan öğretmenlerimiz Yeni Müfredatın kendileriyle ilgili kısımlarını; planlamadan, projelendirme ve değerlendirmeye kadar "Yenilikçi" bir bakış açısıyla uygulamayı öğrenecekler. Kendimce; "Yenilikçi Öğretmenlerle Yenilikçi Öğrenciler Yaratma Sanatı" adını verdiğim bu çalışmanın önce "imece" ruhunu kazandırmayı amaçladığını; müfredatı teknoloji desteğiyle nasıl verimli ve zevkli işlemeyi sağlayacağını da belirtmek gerekiyor.
Mersin'in sıcak ve mimoza kokulu atmosferinde, yörenin sıcak kanlı insan dayanışmasıyla gerçekleşen eğitimin yararlı olacağını umuyor, tüm dostlarıma sevgi ve saygılarımı yolluyorum.
Hayal Köksal